tisdag 23 mars 2010

Träning och mer träning.

Jag var uppe med tuppen (vid åtta i alla fall...) och hann mysa lite hemma. Fick lite pyssel gjort och sedan var det dags att bege sig till GMBK där det var dags för träning för Jenny.
Freja var duktig och vi fick massor med bra tips och träningsmoment att satsa på hemma. Bland annat en "störningsövning" eller kanske mer fokusövning som vi definitivt kommer att lägga ner mycket krut på! Väldigt roligt också dessutom! :-)
Hemma tog jag mig an min balkong, som sett tråkig ut sedan förra sommaren och jag har nu fixat iordning i växthuset och mina stora odlarkrukor för säsongen. Har rensat bort gammla växter som legat kvar och fixat iordning jorden och till och med dammsugit lite! I år funderar jag på att sätta ut ett litet café-set, så man kan sitta och må bra i min lilla djungeloas :-)
Efter en timme eller så, så satte jag mig i bilen igen och tog med mig Freja, igen och tog mig till Hundens Hus där det var träningsdags för instruktörerna där. Freja gjorde allt hon kunde för att sabotera Johannas gruppgenomgång och skällde som en tok! (förväntat mig detta dock...) Vi blev tilldelade oss två instruktörer och jag och min grupp fick träna inomhus i ett av rummen på nedervåningen. Lite kontaktövningar, lite koppelövningar och poff sa det så var Freja helt slut. Hon var duktig, det var en jättesvår miljö för henne med massor med hundar och fuuullt med människor - precis det vi behöver träna på. Men efter en liten stund så var det som att luften gick ur henne... Hon orkade helt enkelt inte mer :-) Lilla skruttan, hon fick ligga och vila sitt lilla huvud hos matte en stund. Sen fick hon lite mer kraft för att skälla lite till ;-)

Här hemma har jag hunnit med att laga en matpaj. Då det trytit en del i plånboken den här månaden så fick jag hålla mig ifrån mataffären och helt enkelt laga mat av det jag hade hemma. Det blev en paj med räkor och bladspenat. Elena och jag provsmakade förut och jag måste medge att den faktiskt blev riktigt god! Den kommer lagas fler gånger i sommar :-)
Nu har jag gjort ett litet ryck i trädgården, ska försöka få fin ordning där tills vårsolen spricker fram ordentligt. Stackars jag har fortfarande en del snö och is i trädgården då jag inte har så mycket sol där... Så gräset under mår sådär om man säger så. Kan bli att man får så helt nytt i år igen :P Haha.

Nu ska jag laga lite korvstroganoff tänkte jag, sen blir det att titta på Desperate och sova gris :-) Måste sova ordentligt i natt, jag känner mig inte alls hundra och det svider och gör ont i hals och bihåler. Håll tummarna för att jag inte blir sjuk nu för 17!
På den lilla annorlunda bilden ser vi Stella, framför en natts verk av leksaksmassakering hemma hos Hanna....

Inga kommentarer: