tisdag 23 mars 2010

Jättenöjd med allt fram tills slalom, jättefin fart - bra fokus... Och ja, vad säger man om slalom? ;-) Fjärde gången gillt? :P Är dessutom väldigt nöjd med svängen efter röda tunneln - tränat mycket på hos Jenny! :-) Vid upploppet trodde jag redan att vi var diskade och valde att skippa sista hindret då hon gick förbi. Var redan så nöjd med henne ändå.

I vanliga fall brukar jag hetsa Stella i starten, och nästan låta henne tjuvstarta - då drar hon på med bra fart och är taggad. Här tjuvstartar hon verkligen, jag tänker först ta tillbaka henne men ångrar mig och fortsätter. Efter balansen har hon ingen aning om vart hon ska, inte konstigt, men tar högerslalom jättefint vilket jag är jättenöjd med!
Upploppet kändes också jättebra, river gör hon så sällan att jag inte bryr mig nämnvärt :-)

I den här starten sitter hon kvar bra. Men fular sig faktiskt lite och springer förbi andra hindret... Faktiskt inte mattes fel här :P Sen blir det lite fel i slalom och Stella vill inte gå med på ett bakombyte inför den gula tunneln. Efter det slappar jag till mig alltför mycket och vi diskar oss, haha. Nöjd med farten här!
Det här var sista loppet för dagen och det märks på min fart och handling. Stella är lite busig och man märker hur trötta vi är... :-)

Jättejättenöjd med det här loppet! Fint slalom, bra fart och balansbommen tar hon fint. Lyssnar dessutom jättefint när vi missar första hindret på upploppet och kommer tillbaka.

Overall så är jag jättenöjd med Stellas insats. Hon skötte sig strålande och jag var framför allt nöjd då det var i ett stort, ekande ridhus. Ändå så ville hon kampa, leka och hade jättefin fart! Det i sig är en vinst för mig! :-)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ni är så duktiga. Tänk vad ni utvecklats under året som gått, man får ju gåshud! Kram till er!

Camilla och terroristerna sa...

Kanon bra jobbat!! Roligt att få se filmer från tävlingen:).