tisdag 2 mars 2010

Tisdag 23:15

Vårsolen har börjat visa sig och jag har njutit i fulla drag. Vaknade lite extra tidigt av att solen sipprade in genom persiennerna - det mest fantastiska sättet att vakna på och satte mig med en kaffekopp i solen och blev aldeles varm av vårsolen som sken in genom fönstret. Läste en Tuva-pocket från pärm till pärm och bara njöt.
När Elena vaknade till liv en timme senare tog vi oss ut på en skogspromenad med tjejerna. Bus i snön och härligt väder! Hem, käka lite frukost och sedan åkte jag iväg för att jobba i ett par timmar. Var inte dumt alls att bara arbeta i fyra timmar om jag får säga det själv... Så skulle man ha det oftare!
Efter jobbet åkte jag till Hundens Hus, satt och tog det lugnt och tjötade lite innan mina kursare började droppa in. Kursen var full, sex deltagare - och alla verkar hur trevliga och goa som helst! :-) Jag var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Jag kände mig ganska så förberedd. Men det här med att planera lektioner, det är inte så lätt ska ni veta..! Höll på för länge med kontaktövningar och teori, hundarna blev lite för mätta och trötta när vi gick in på själva hinderövningarna - och där det dessutom blev liiite tight med tid. Men inget som blev något större problem - jag lär mig tills nästa gång helt enkelt!
Bara på ett tillfälle hann man se mycket potential hos både förare och hundar och jag tror att vi kommer att få det riktigt roligt på de resterande tillfällen! Två av deltagarna köpte dessutom varsin klicker när lektionen var över - bara det är väl en vinst i sig? ;-) (obs. inte för att det är något klickerkrav!)

Efter kursen var slut, så skyndade jag mig hem till pappa dit Elena + tjejerna redan hunnit. Blev smaskig middag med kyckling i lime och honungssås. Efterrätt och kaffe på det och lite faceraping av en ovetande lillasyster. Mohahaha.
Försökte få pappa att förstå vad klickerträning innebär, men han är tydligen dummare än jag trott... ;-) "Det är ju en bordercollie, bordercollien kan lära sig trehundra ord ju. Du får väl bara säga till henne vad hon ska göra istället för att klicka och ha dig..." Mmm pappa, ett bra förslag. Ska överväga detta.

Avslutar med lite videoklipp från träningen med lillskruttan. Träningen går framåt måste jag säga! Och nu längtar vi efter att våran balansbom på klubben ska töa fram.

Inga kommentarer: