söndag 28 februari 2010

Fan va bra vi äääär!

Nu är Göteborg Horse Show över för i år och gud så roligt vi har haft det!
Lördag:
Mötte upp gänget vid 11 utanför Scandinavium, fick våra passerkort och sedan fick vi installera oss inne i vårat omklädningsrum för helgen. Var lite födelsedagsfirande, fika, upptaggning och jag o hindertjejerna fick presenter för våran insats :-) Sedan var det dags att börja värma upp och göra sig redo. Vi fick våra ofattbart snygga kläder och korvade oss i dem... Largelaget fick turkosblåa leggings och babyrosa Horse show tröjor - mycket snyggt ;-)
När vi blev hämtade för att gå ut i korridoren och vänta på våran tur var jag dock så nervös att jag nästan höll på att kräkas. Hade inte kunnat äta någonting på hela förmiddagen. Fikabordet bara stod där och stirrade på mig. Inte en munsbit fick jag ner. Vilket nog var tur... Hade nog kommit upp lika fort annars är jag rädd.
Till slut var det äntligen dags att springa in på arenan och bli presenterade. När första semifinalen höll på slog hjärtat ofattbart hårt innanför bröstet. Som vanligt vet jag inte varför jag blir så påverkad, men nervositeten kan liksom inte hålla sig borta.. Haha.
Zessi var fantastiskt och vi fick till en helt felfri och snabb runda. Kändes kanon! Dock räckte det inte för att ta oss till finalomgången, och till slut stod duktiga small-laget som segrare! Härligt spännande final blev det, nästan som om det vore planerat :D
På kvällen höll vi oss kvar och tittade på tävlingarna. Var superroligt som vanligt och vi fick bland annat se jättefräck frieser i küren (måste bara visa video!) och se Göteborgs nya publikfavorit Abdullah Al Sharbatly vinna Göteborg Trophy.
Söndag:
Var inte lika nervös då jag kom in till vårat omklädningsrum vid 11.30 och det kändes som man nästan hade rutin :P Haha, riktigt så bra var det inte och nerverna började hoppa och ha sig när vi stod där i korridoren och väntade. Zessi var lite lugnare och vi körde lite lugn uppvärmning, vilket kändes bra. Mycket roligare att se publiken jubla den här gången :-)
Largelaget gjorde ännu lite bättre ifrån sig idag och vi fick köra finalrundan också. Mina o Zessis rundor blev inte riktigt lika kalas som igår, då vi fick lite småstrul med tunnelingång, lite på staketet och fick köra om gungan en gång. Men jag är fortfarande extreeeeeeemt nöjd och jag är så glad att jag fick låna Zessi av Minna & Hanna och vara med på den här fantastiska helgen!
Det blev smallaget som tog hem vinsten idag också och tjejerna gjorde kanonrundor allihopa! Grattis till det rosa laget än en gång :D

Efter att vi gått av hundarna och fått i oss lite lunch så blev det att titta på Rolex Cupen, den sista och största klassen för helgen där alla tagit fram sina bästa hästar. Kunde inte blivit en bättre vinnare än Jessica Kürten som alltid är så fantastisk och hyllar sin häst på ett så härligt sätt. Tyvärr drog min favorit Gerco Schröder på sig 1 enda rackarns tidsfel i grundomgången och Elin blev ledsen. :-(
Då Elin måste hålla rejält i slantarna den här måndagen så blev det klent med shopping. Det blev ett jättefint mörkblått fleecetäcke till Freja, två bitleksaker och självklart besökte jag Min Hästs monter och fick köpt de fyra sista delarna av Tuvaserien på pocket :D
När vi kom hem blev det en runda på tippen + skogen, i en enda sörja och nu är jag förbaskat trött. Freja var jätteduktig och kunde passera hundar under bakåt-fokusgående och jag var jätteglad! Nu blir det cocacola och popcorn i soffan och massor med kramar av Freja.

TACK ALLA I HUNDUNGDOM SOM HAR GJORT DEN HÄR HELGEN GENOMFÖRBAR OCH ... ALDELES, ALDELES UNDERBAR :-)

3 kommentarer:

Camilla och terroristerna sa...

Vad roligt att det gick så bra!! Hade gärna vara där och sett er, tyvärr hade jag ingen möjlighet till detta:(

storasyster sa...

såg er nog allt i scandinavium. det var din och jens dag idag : )

Anonym sa...

Heej! Nej ja har inte börjat med klickern en! Jag menade det att när jag håller en leksak så ger han mej en massa saker, ligger ner, sitter, skäller, så undrade om man kunde göra som med klicker fast med leksak, innan man börjar klickar... jag har börjat litegrann med mej själv. Klick-godis. Är mycket långsam!