lördag 13 februari 2010

Saturday

Den här lördagen hade jag planerat tillbringa på ett helt annat sätt än vad som blev. Åkte som planerat till jobbet och var där 8.30, men gick inte många timmar innan jag blev katastrofdålig och kräktes, kunde inte stå upprätt över huvud taget- tack vare schyst kollega som drog i lite trådar så kunde jag åka hem, lägga mig i soffan med Freja på magen som värmekudde och rida ut stormen. Ibland undrar jag vad vi kvinnor har gjort för att förtjäna det här?
Gud måste hur som helst vara långsint.

Så jag har mest legat still i soffan hela dagen, nu har det börjat gå över och jag har kunnat gå ut en sväng med hundarna, slänga in en tvätt och köra ett klickerpass med Freja. Körde ett imorse också och det går ganska bra med att söka upp min öppna handflata, även om hon slickar på handen lite mer än vad jag skulle vilja... Nu ikväll passade vi på att låna Elenas hand och det gick galant. Trodde att det kunde bli riktigt svårt att ta in en annan person i "vårat" shejpingpass - men det gick otroligt bra. Dock var det lite svårt att klicka för helt rätt beteende då jag inte kunde känna vad Elena kände, hur hennes hand låg placerad på Frejas nos, om hon slickade på handen etc. Men nu har jag provat i alla fall och fick se att det verkligen fungerade! Nu ska vi bättra på beteendet ordentligt och sedan jobba vidare med andra händer igen.

Imorgon blir det en tripp till IKEA tänkte jag, där jag ska köpa en ny byrå, en lampskärm och leta efter barnleksaker som tjejerna ska få klickas upp på här hemma som balans och kroppskontrollövningar. Hoppas på att hitta något bra! :-) Sen så ska det bakas till nästa styrelsemöte och ta en härlig promenad någonstans!

Inga kommentarer: