fredag 12 februari 2010

Tack Fanny Gott!

Senaste dygnet har jag suttit och spånat runt bland en himla massa träningsvideos och lite passat på när tjejerna haft mysdagar och inga krav ställda. Då måste matte få sin träningskvot fylld serni :-) Har insett att tandvisning är ett moment i LK1:an och just nu känns det som en extremt stor utmaning för Freja, då jag inte vet om jag kan förvänta mig ett utbrott eller en pussattack mot en domare. Vi håller tummarna för pussattack såklart, men insåg att jag behövde börja träna rejält redan nu.
Hittade en video från klickerklok och Fanny Gott där Fanny tränat in handtarget inför tandvisning och det såg extremt bra ut. Jag blev superinspirerad, stängde av datorn, slängde mig efter klickern och ner på golvet och fram med Freja. Det gick fantastiskt bra och det känns som en riktigt, riktigt bra metod. Freja puttar upp huvudet i handen efter bara ett pass, så nu blir det att jobba vidare och framför allt att börja låna andra människors händer till den här övningen. En härlig utmaning!

Idag har det varit jobb mellan 10-17 och sedan tog jag mig till Hundens Hus där det vankades personal och planeringsmöte, med lite olika nya rutiner (allt nytt för mig dock) och vad vi kommer att hålla för kurser. Det planeras en hel del kurser inför våren och sommaren, bland annat agilitykurser (såklart!), rallylydnad, tävlingslydnad och sexkanten (där man får prova på allt möjligt...) och det ska bli himla roligt att få vara med om det här!

Efter lite fika med nya kollegorna hastade jag hem där man blev bjuden på tacomiddag av Elena + vän. Tjejerna har myst i soffan och varit översociala (älskar när det kommer besök!)

1 kommentar:

Anna sa...

Håller med om att Fannt Gott har väligt bra artilkar! Man lär sig en massa på dom. Du ska se att de kommer att gå jätte bra med Fräja :D
Kram