tisdag 23 februari 2010

Soliga, vackra tisdag!

Imorse drog jag och Freja iväg tidigt och tog oss till Hundens Hus, som vi lånade lokal hos, för första lydnadsträffen med nya tränaren Jenny. Det blev mycket prat om hur vi har tränat, hur vi vill träna osv. Provade lite nya approachsätt till vissa saker och det kändes bra! Har nu fått läxa till nästa gång och är taggad att träna vidare!
Efter träningen för Jenny så åkte vi en runda till torget och jag fick inhandlat ett par svarta sportshorts, som jag bland annat kommer att ha på mig på agilityuppvisningarna i Scandinavium i helgen. Hittade även ett halsband på rea som jag förhoppningsvis kommer att kunna använda till ett halsband till samojeden Nanook :-)
Sen så åkte jag och Freja raka vägen till tippen där vi träffade Sarah o Combat för en lunchpromenad. Solen sken och tippen var vackrare än någonsin. Härligt vackert! Blev hund-passerings-träning för Freja och med hjälp av Sarah, Combat och en brygga, så kunde vi undvika att okända hundar kom fram utan tillåtelse (tippens trademark annars...) Blev riktigt bra träning för Freja! Träffade även på gamla grannen Marie-Louise med hennes lilla pincher Siri, som blivit årets lydnadspincher! Grattis till det :-)
Väl hemma tog Stella och jag en promenad medans Freja sov middag, sedan lagade jag en omgång luncher för veckan och fick min vinterjacka tvättad - mucho välbehövligt. Sen var det slut på lugnet i stugan då jag fick hasta iväg och få tag på en lång tunnel till genrepet i Scandinavium. Lånade en ifrån THF och stod i över en halvtimme med hänglåset, tills Michael kom och hjälpte mig! Stort tack för det. Satan vad jag hatar det hänglåset...

Fick skynda mig hem som attan, hämta väska och sedan skynda iväg till Scandinavium där det vankades genrep inför helgens uppvisningar. Var häftigt att stå inne på arenan och hjälp vad nervös jag kommer att vara i helgen. Tur att jag har Zessi med mig som hjälper mig. Och alla goingar från Göteborgs hundungdom som gjort detta så bra i alla år, är oerhört glad och hedrad över att få vara med i ligan i år!

Efter genrepet, som gick bra, så blev det fika på haket med gänget. Som alltid många, många skratt och bästa stämningen, men tydligen så får Elin börja tygla sig när det gäller kommentarer i fortsättningen. Emma hittade en ny vän - en slajmgubbe som luktade äckligt och pressades underliga slemkorvar ur. Haha. Hur skönt är det inte att kunna ha barnasinnet kvar! :-) Gott med mat i kaggen och nu är jag trött och mycket nöjd med dagen! Nu tittas det på skidskytte, och sedan lite träning med Freja - efter det väntar sängen på oss.

3 kommentarer:

Mats Fahlgren sa...

Åh vilka fina bilder från gamla goa Tippen. Kul att Marie-Louise också tränar hund med framgång, hälsa om du ser henne igen.
Länge sen man såg DIG, gumman, måste bli i nästa vecka!
puss!
Pappa

Sarah Carlsson sa...

Tack för en härlig och kul dag! Och för hjälpen med tunneln!! Kommer förövrigt gå askalas i helgen!! Man märker inte av publiken när man kör för man är så inriktad på att vinna ;)
Kramkram

Anonym sa...

http://lumerkoz.edu really great sites, http://rc8forum.com/members/Buy-Zofran.aspx rommes trenchless http://riderx.info/members/Buy-Doxycycline.aspx drabs benford http://rc8forum.com/members/Buy-Azithromycin.aspx confessional http://www.lovespeaks.org/profiles/blogs/buy-famciclovir cierto mcdermid http://www.comicspace.com/celexa/ quarantining stapled