söndag 14 februari 2010

Scå schönt med schöndag.

Det har varit en riktigt skön söndag idag, som började otroligt härligt i morse... Mmm :-) Har hunnit med massor med bra saker idag, utan att behöva stressa - vilket jag fullkomligt älskar. Jag har bland annat hunnit med en härlig promenad i solskenet tillsammans med Elena ochvärldens bästa tjejer. Gick min vanliga runda och tog en liten avstickare ut i skogen där vi hittade en trevlig runda med fin utsiktsplats och härliga skogsdungar. Kommer säkert bli oerhört fint där uppe till våren och tänker gå där snart igen.
Sen så har det även blivit en tripp till IKEA där jag fick inköpt en jättefin svartbrun byrå med tre lådor från märket KULLEN. Jag har ägnat kvällen åt att montera ihop skiten, och tro det eller ej - skruvarna verkar sitta där de ska för byrån ser ut som på bilden! That we like.

Även om det inte är världens lättaste uppgift så höll jag fingrarna i styr inne på butiken och höll mig till det jag kom dit för. Det blev förutom byrån en lampskärm till lampan i köksfönstret, som matchar kökslampan lite grann :-) Vit med svart blomstermönster. Kökslampa har jag nu, för första gången på ett år (även om jag köpte den för ett år sedan...) Tack för det Elenispenis.. Fick även inhandlat två stycken jättefina blomsterbilder som går i grönt och vitt (mina köksfärger...)Mycket nöjd med hur mitt kök ser ut just nu måste jag säga! :-)

Sen har jag hunnit med att laga chokladmuffins till styrelsemötet på torsdag och laga en improviserad kycklingmiddag - satan vad gott det blev. Stekte lite bacon med rödlök för sig. Sen stekte jag kyckling i en panna, kryddade faktiskt ingenting men sen i med sesamolja, teriakiolja och oystersauce och så lite matlagningsgrädde på det och i med bacon/löken. Satan i gatan vad gott det blev! Mums filli babba!

2 kommentarer:

Marita sa...

Låter jättegott, det ska jag prova att göra. Hade du in det i ugnen också eller bara i pannan ?

Nanna sa...

Ja, hon växer så det knakar. :) Ni är så välkomna så om det planeras besök söderut.. :)
Ska bli skoj att få se dina fina tjejer. Rocky kommer väl framstå som världens odåga i närheten bara. ;) Hihi!