måndag 8 februari 2010

Jennyträning.

Igår tog jag och Stella oss till Lisbeths ridhus än en gång och vi var på plats klockan tio och träffade resten av deltagarna, vi var nio stycken och blev uppdelade i två grupper. Var en hel del bekanta ansikten, framför allt folk man träffat på tävlingar, träningar förut etc. Var trevligt!

Jag vet inte om jag var lite nervös med större publik än vanligt eller vad det var som hände, men hamnade i en liten spärr både Stella och jag där Stella bara sprang förbi startlinje efter startlinje. Men när vi kom förbi det blev det bättre och bättre. Kia var snällt och filmade och jag har nu suttit och gått igenom filmklippen, är så himla bra att kunna göra det då och då efter träning. Så kan jag sitta och tycka synd om Jenny också, som tjatar, tjatar och tjatar och man ser hur hon räknar hur ofta hon måste säga till innan jag faktiskt gör som hon säger. Stackarn.

Men jag börjar ändå känna mer och mer att jag faktiskt är på väg in i den här typen av handling... (även om det inte riktigt ser ut så än....) och jag börjar faktiskt, tro det eller ej, få grepp om en hel del saker. Fick många riktigt bra, konkreka tips av Jenny igår angående hundens linje, framförbyte, blindbyte och det känns bra. Har antecknat nogrannt och ska se till att försöka fortsätta anamma detta också :-)

Fick till ett litet videoklipp på Freja från ridhusträningen i söndags också, det går inte så snabbt och säkert än, men det går i alla fall :-)
Idag har jag förbaskat ont i hela kroppen, märks att man var ute i 8 timmar igår och stod i ett kallt ridhus och frös, för att varva med att springa sig svettig....! Men det får det vara värt :-) Har precis kört ett litet klickerpass med Freja, där vi jobbar in en ny nosdutt då jag inte är särskilt nöjd med den vi har åstakommit hittils. Nu nooosar hon bara försiktigt på disktrasan och med väldigt lite intensitet. Så jag jobbar in en helt ny dutt nu med post-it, som satt först i handen och sedan på vägen. Det går ganska bra, Freja har stundtals ett riktigt bra "pickande" på lappen och hon pickar som det är just nu fyra gånger utan klick emellan - stort framsteg!


7 kommentarer:

Veronica och Izla sa...

Hej! Tack för igår :-) Det var verkligen roligt! Gud vad du skriver i din blogg, här förstår jag att man måste vara ofta för att hänga med :-)

Tänkte höra en sak. Jenny tar med BoT täcke till er träning ikväll (alternativt nästa måndag om du inte åker ikväll) som vi tänkte du kunde ta med till Götet, så kanske jag kan få dem via dig? Ska prova lite storlekar inför framtida köp :-)

Är det OK?

Anna sa...

Härligt att träningen börjar att gå bätter. De ska gå ska ni se :D

Jessica sa...

Ah så duktig hon är lilla Freja!!:)O du med;) hehe

Pappa sa...

Kanonfint! Freja är hur cool som helst ju. Inte samma raket-speed som Stella, direkt, men hon hoppar så elegant och värdigt. Hellre lite långsamt än att stressa och riva, tänker hon nog. Och det är väl bra på det här stadiet... :-)

puss på er!
Papi

sarasis sa...

jag trodde det var stella först. herrejävlar vad duktig lillfisen har blivit.
du är så duktig min sistrami!

Camilla och terroristerna sa...

Vad roligt att se film från er träning och vad duktiga ni är:).
Må gott och hälsa tjejerna!

Emelie sa...

Ni kommer bli riktigt farliga på banan (Y) :)
Kram