lördag 20 februari 2010

Inomhusträning.

Utanför hemmets trygga väggar så fullkomligt öser snön ner från en kritvit himmel. I trädgården är det så mycket snö att tjejerna knappt kommer ut. Men det har Stella löst nu, hon har fått vara ute och busa en stund och nu har hon grävt fram gångar på gräsmattan och altanen och har haft hur kul som helst. Mycket besviken bordercollie när matte bestämde att det var dags att komma in.

Freja och jag har tränat lite kontaktfält, med min hemmabyggda lilla, lilla nedfart. Har gått riktigt bra. Synd är dock att den är för kort för att ha ner från soffan, det blir brant som satan. Kom även på att jag kunde använda den som gunga! Och har kört lite sådan träning med. För Freja som knappt varit uppe på vippbrädan en enda gång så är detta bra träning! Just nu ligger det bara en ihoprullad filt under brädan, men tänker mig testa annat också.
+ är att brädan är lätt,
+ kort.
+ bra att bära med sig.
- den för kort ibland.
- lite tunn, tjockisen stella har problem :-)
Jag har förutom brädträningen varit ganska så duktig här hemma! Har dammsugit hela lägenheten, städat mitt rum och hallen och nu har jag precis lagat mina fårskinnstofflor och sytt ihop mina trasiga överdragsbyxor. De har nu fått hoppa in i tvättmaskinen tillsammans med Stellas overall - mycket välbehövligt kan jag tillägga. Nu ska jag förhoppningsvis inte se ut som en luffare när jag tränar.

Nu fick jag en liiite sen julklapp av Hanna, satan vad glad jag blev!



3 kommentarer:

Camilla sa...

Vad ambitiös du är, det kommer att löna sig! Ska bli roligt att se er "in real life".
Kram till dig och dina tjejer!

Anonym sa...

hej. Undrar vad du har använt för byggmaterial till "balans träningen?

Elin sa...

Hej Anonym :-) Jag har använt en stor plywood skiva som jag delat i tre delar och sedan skruvat ihop. Sedan har jag häftat fast (med häftpistol) den gröna mattan på. Vanligt konstgräs eller vad man nu ska kalla det. Finns i de flesta byggvaruhusen. Om du ska göra en rekomenderar jag dock att du gör en som är minst en meter längre än den jag har gjort. Min är FÖR kort. Stor kram - Elin