torsdag 11 februari 2010

Paus från träningen idag.

Idag blir det lugna puckar för oss här hemma och en liten paus i allt tränande. Vi tog oss ut på en promenad i morse tillsammans med Elena (som bara fick följa med under tio minuter....) Tjejerna fick springa lösa och var överlyckliga över att det låg snö på marken! De betedde sig som de aldrig sett snö förut och verkar ha missat det faktum att det faktiskt varit snölandskap ute den senaste månaden.
Har haft det skönt i solen och busungarna har sprungit omkring och brottats, lekt med pinnar och massakerat snömassorna.
Nu sitter jag och dricker min morgonsmoothie och har precis ätit två knäckebrömackor med ost på. Jag hade lite för mycket havregryn i smoothien idag så den blev lite träig, men utöver det god och kall! :-)
Det jag har i är följande: ca 1 dl frusna bär - idag tog jag rabarber, hallon och ett par björnbär, sen höftar jag följande ingredienser: naturell youghurt, lite mjölk, havregryn, tranbärsjuice och även ca 1 tsk honung (blir för surt annars...)

Idag blev det lite schemaändring för mig och fick jobba 12-20 istället för ljuvliga 8-16 för att jag ska kunna byta pass imorgon också, sluta tidigare och hinna till Hundens hus kurs-planerings-möte vid 17. Men ganska skönt det med, med tanke på det underbara vädret vi har idag! Tänk att lite sol kan göra en så lycklig.

Trots att jag har haft en härlig morgon så har jag en klump i hjärtat och mina tankar går idag till Emelie och lilla Vinna, som har förlorat sin vackra aussietjej Segra. Ingenting någon säger kan hjälpa dig att komma över sorgen enklare Emelie, men du ska veta att vi är så många som tänker på dig och skickar all styrka vi har.
Vila i frid allra vackraste Segra.

Inga kommentarer: