onsdag 17 februari 2010

Herr Guldtand är hemma!

Fantastiskt fina Lotus, aka Mr Guldtand, ligger nu tryggt hemma hos matte Jenny efter 18 timmar ute i det vilda och hela hundSverige andas ut :-) Så många har gått samman, nätverkat och tillsammans har vi hjälpts åt för att hitta gammelmannen som mötte upp skallgångskedjan vid sin start med sin räddare Max. Läs hela historien på Jennys blogg.
Jag och Hanna satte oss i bilen vid midnatt igår och åkte ut till Kinna och letade hela natten, fortsatt hela morgonen och nätverkat, annonserade på efterlysningssajter, brukshundsklubbar, ridskolor, orienteringssällskap och agilityklubbar, och så var det bara att leta vidare. Tack och lov för att det slutade på bästa möjliga sätt.
Nu är jag dödstrött, åt en ostmacka på ett dygn ungefär och sovit under två spända timmar. Det blir sängen tidigt för mig idag och jag är helt tömd i kroppen. Kan bara tänka mig hur matte har det :-)

2 kommentarer:

Jeanette/Flocken sa...

såskönt att vi hittade honom =)..går ju inte att beskriva den känslan =)...älskade Lotus =)..kraaam

Elin sa...

Ja, att Max bara hittade honom så där är ju helt otroligt!