söndag 7 februari 2010

Bästaste helgen på länge!

Förmiddagen igår har ni redan fått redogjort och det var som känt helt underbart. Sen vid tre var jag, Hanna o Emma ute i Kungsbacka och tog en puls(eller var det pöls)promenad runt hagarna och sedan var det dags att bygga bana. Vi satte upp en bana jag ritade på jobbet härom dagen och sedan tränade vi lite var och en för sig på bitar av banan. Freja fick koncentera sig mycket på att faktiskt gå upp på balansbommen ordentligt. Duktiga lilla råttan :-) Vi har tränat hemma i soffan och jag måste säga att det verkligen gett resultat. Hon var supertaggad på nerfarten på balansen och vi kunde ganska snabbt arbeta oss bak och ta en decimeter till i taget. Tog även hela balansen vid två tillfällen och Freja stannade snällt och nos-touchade som hon skulle.
Det blev en rolig träningsstund och efter lite mer tragglande, fika och lite mer snöpulsande, denna gång i mörker, så begav vi oss hemåt och det blev sedan thai-mat hemma hos Hanna. Gott som satan och vi tittade på melodifestivalen och käkade popcorn och choklad. Hanna somnade såklart i soffan, men vaknade till när Emma drog fram spelet Den glade mytomanen. Efter en liten testomgång och tragglande av reglerna (som vi knappt fattade något alls av..) så kom vi igång och hade sååå himla roligt. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig.
Tack för en underbar dag tjejer!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tack själv kompis och grattis till titeln "Glada/galna mytomanen".

Hur gick kursen idag? Eller rättade sagt jag vet redan. Bra efter att du kört av dig första banan... Right och wrong?

Emma sa...

Tack själv stumpan! OST!! Varför säger hon inte OST!!??. Bästa kommentaren. Nagel....GRIIIIIS hahahaha!

Lovely, detta gör vi om snart. Gillar redan våra små spontana kvällar ihop. =)