måndag 29 mars 2010

Måndag i Mars.

Klockan är strax innan fem på morgonen och jag har precis ätit frukost, sitter nu och dricker mitt kaffe och försöker vakna till liv ordentligt. Hade lite svårt att somna igår, för det verkade vara ett gäng som lekte 2 fast 2 furious ute på min parkering...
Men sov helt underbart tillsammans med min lillskrutta i natt. Hon sov med båda tassarna och huvudet på min axel och kunde känna varje hjärtslag och varje andetag, helt underbart. Chilli har dessutom hittat tillbaka till min säng nu när Elena är borta, och sov på min mage.

Igår ägnade jag förmiddagen åt lite mer städning och röjning. Tog en promenad, fick sedan ordnat ordentligt i trädgården och rensat avloppet i badrummet (faan vad jag släpper hår!) Äckligt! Men nöjd med att ha fått gjort det i alla fall... :-)
Hade inte haft någon aning alls om att man skulle ställa om klockan, så det var tur att Hanna sa till mig om det i lördags kväll. Trots detta fick jag messa henne när jag gick och la mig igår. Klockan i köket har varit knäpp sen jag ställde om den och stannar hela tiden. Väckarklockan stod helt plötsligt på elva och mobilen på tio. Visade sig att jag hade ställt om väckarklockan två gånger, så var tur att jag kollade en extra gång. Annars hade det blivit tokig tid på jobbet idag :P
På eftermiddagen igår var det träningsdags och jag åkte upp till klubben för att vara där vid tre. Drog ut lite hinder och byggde en liten bana med slalomingångar och staket. Sen så tog vi en liten sväng runt militärfältet, Emma, Hanna & Jag. Hanna fortsatte längre och Emma och jag skulle träna. Det var lina + sele som gällde på Freja, inga fler ryck nu inte! När hon väl är fokuserad och kör på banan så drar hon inte, men kändes osäkert att koppla loss henne helt när folk var på lydnadsplanen, så blev att jag fick köra störningsträning med henne igen. Emma fick träna på och det fullkomligt kliiiiade i min agilitygen. Men men, är bara att fortsätta med den här träningen, det är den vi behöver. Trots en del skällande så höll sig Freja bra, kom på inkallning och okej fokus på mig.
Fick sen hjälp av Hanna med att träna bakombyte, något jag har haft problem att introducera. Jag var inte lika snabblärd som Freja och hade helt plötsligt gjort framförbyte och blindbyte... Heja Elin. "Jag skjuter dig snart" tror jag Hannas kommentar var. Hrm, inte konstigt ;-)
Men till slut fick jag kläm på det, haha och Freja var jättejätteduktig. Tack massor för superhjälp kompis!
Till slut gick det lilla monstret att koppla loss och vi kunde köra banan med, staketet var jag väldigt nöjd med. Hon svarar på en gång på de hjälperna jag vill att hon ska göra! :-) Duktiga lillskruttan. Hon var tröööött när vi kom hem igår och somnade långt innan mig i soffan. För att fira hennes fina agilitypass kan jag dessutom, nervöst, avslöja att Freja är anmäld till hennes första officiella tävling (vad nu det ska vara bra för kan man undra....) Hrm. Hon ska hur som helst följa med till Kungälv den 24e och vi kör så det ryker helt enkelt. Haha.
Självklart blev det ett stopp på haket på väg hem från klubben och sen blev det ett avsnitt av Heroes (jag är ännu mer kär i Peter nu, men han har fortfarande inte hört av sig...) och sedan läggdags.

1 kommentar:

Camilla och terroristerna sa...

Vilken tur att du dubbelkollade klockan, annars hade det kunnat bli riktigt galet:).
Spännande med Kungälv!