måndag 15 mars 2010

Godmorgon världen

I fredags blev det bara fredagsmys hemma i soffan hela familjen, väldigt skönt. I lördags var det jobb hela dagen och när det var över så slog jag världsrekord i att göra mig klar inför fest. Jag kom hem halv sex, och hann sen duscha, byta om, sminka mig och gå till vagnen. Jag satt på vagnen fem i sex och var mycket nöjd med detta resultat. I stan mötte jag upp Hanna, vi överlevde stadsvistelsen med nöd och neppe efter gängbråk (vi var det ena gänget....) Helskinnade ;-) satt vi sedan på bussen till Kungälv och väl framme blev det middag i form av pommes och vi spatserade sedan vidare hem till Rebecca där det vankades "kanin-fest". Mycket, annorlunda, roligt och fnittrigt. Lätt något jag kan tänka mig att ha hemma! :P Många skratt och några cider senare så var vi på väg mot the big city igen och glada i hågen trippade vi in på HRC där vi snällt blivit uppskrivna på listan. Härligt och tack för det Andrea :-) Emma, Andrea och Sarah anslöt senare och det blev mycket dans, mycket skratt och underliga fotografier. Hanna blev förföljd under HELA kvällen av en mystisk, desperat man som inte kunde ta en hint. Jag visade alla mina skönaste dancemoves och ja, hade det funnits ett pris där för bäst dansande grupp så skulle det utan tvekan gå till oss. Herregud vad roligt vi hade det. Klockan fyra stänger de tydligen och vi blev utkastade ;-) Då mina fötter gett upp för länge sedan och hade lite svårt att bära mig så var det väl ändå dags.... Det blev middagsbesök hos Mr McD och jag blev uppklädd av Hanna (notera att det inte har spillts något alls på haklappen....) Åter igen, fruktansvärt roligt.
Hemma hos Hanna var vi vid halv sex på morgonen, något trötta... Var fantastiskt underbart att få ta av sig skorna och gå o lägga sig.
Mådde inte riktigt på topp dagen efter, men inte pga bakfylla utan trötthet och kroppen fått i sig för mkt skräp... (förbannade friterade potatispinnar....) Sov lite till hemma hos Hanna och hade morgonmys :-) Blev sedan hemkörd av Sarah och gjorde sedan inte många knop under dagen. Åt lite mat, pussade på mina tjejer och tog en tupplur, haha. Senare på kvällen åkte vi hem till Hanna igen där det vankades middag som Sarah kom med. Smaskig thaimat och vi tittade på Sommaren med Göran (jag har sett den nu Hanna!) Härlig söndagskväll i lagom tempo och jag däckade i sängen när vi kom hem strax efter tio, väldigt skönt då jag skulle upp tidigt idag. Idag blir det jobb fram tills 15, sedan promenad någonstans och efter det biobesök tillsammans med GHU inne i stan. Ska bli roligt som vanligt!

Klockan är 05:07 och jag sitter och försöker tvinga i mig frukost. Jag hatar att äta frukost... Speciellt på denna okristliga tid.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tack för en superhelg!

Med eftertanke var det väl med Tomte- eller delfintema? Why liksom?

Anonym sa...

Såg dig på Hundens hus hemsida.. & Älskar bilden!! :) Underbar :)