onsdag 3 mars 2010

Solen värmer

Man blir glad av solsken! :-)
Solterapi är verkligen något som fungerar, sanna mina ord. I förmiddags blev det lugna gatan för oss. Elena tog ut Stella på en långpromenad och jag och Freja gick ut för att göra ingenting... Bokstavligt talat. Ibland på promenad blir Freja lite stressad, hon vill träna, hon vill springa. Så idag var det dags att gå ut och göra precis ingenting - a.k.a. fikaträning. Det blev en liten runda på gården skulle man kunna säga och vi flyttade oss långsamt mellan ett par bänkar, och bara satt. Den enda aktiviteten vi utförde var att skvallerträna när en hund gick förbi.
Gick riktigt bra och jag är nöjd med lillskiten. Ska verkligen ta mig tid att ta mig ut på dessa små promenader och förhoppningsvis få en mer avslappnad Freja på våra dagliga promenader.

Efter jobb mellan 11-20 så kom jag hem och körde på med lite kontaktfältsträning med Stella. Stella var glad då det var leksaken som slänges fram efter klicket och det blev lite byteshandelsträning i vardagsrummet med - behövs ofta om man heter Stella.

Freja får lite paus från kontaktfälten idag och vi har kört lite frivilligt ställande + fokus och framförmappen - med andra ord läxa från Jenny. Nu har vi haft en paus under Greys Anatomy (wiiiie) och ska fortsätta med klossträning!
Mycket nya saker nu när Freja har bestämt att det ska bli ett lydnadsekipage av oss.

Inga kommentarer: