måndag 29 november 2010

1:a advent

Det var ju, som känt, 1:a advent igår och vi började dagen med att möta upp Anna, Johan, Tina, Sarah, Emma och Emma vid Kallebäcks BK för lite lydnadsträning. Efter en liten uppvärmningspromenad började vi med en platsliggning, där Freja reser sig. (skithund) När jag tar tillbaka henne ligger hon kvar bättre och reser sig iaf inte en andra gång. MÅSTE få till fler platsliggningar innan tävlingen. Det som har suttit så bra förut, litar jag inte alls på längre.
Sen körde vi på med ett träningspass, som bara gick käpprätt åt.. ja, ni vet. Freja var exstatisk över den ofantligt stora snöfyllda planen, smockfull med hennes bästa vänner. Så ja, fokus på mig var inte hennes högsta prioritet. Kände mig ganska nedstämd, och en väl genomförd tävling kändes ofantligt långt bort. Satte in Freja i bilen för en längre paus och hade snöbrottning istället :-)
Först hade jag tänkt att inte träna något mer då det verkligen inte gick bra, men sen ångrade jag mig. Det blev linförighet med kommendering av Emma och oj, nu var det minsann dags att jobba. Freja gick riktigt, riktigt bra. Inget hopp och spring, bra sättanden och fina svängar.
Vi körde sedan en inkallning, ett hopp, och sedan lade jag en stund på att få in mer förståelse för läggande och ställande under gång. Jag måste kunna varva de två. Eller så får jag se till så de ändrar ordningen på det på tävling :P
Tror att jag fick till några små tricks, som kan hjälpa oss i framtiden.
Vi var på BHK ända fram tills 14, och när vi kom hem slängde jag in Freja och tog med mig Stella ut. Stella fick inget träningspass på klubben då de skjuter en massa där med, men fick åtminstone gå med på uppvärmningspromenaden innan. Så hon var väldigt glad över lite one-on-one-time med matte. Vi gick ut i våran lilla miniskog och jag började leta mossa! Det visade sig vara svårare sagt än gjort, då det var stenfruset! Men fick till slut ihop en fin samling bitar, som jag ska ha i mina grupper. :-) Mycket roligare att ge bort saker som man gjort själv. Tycker jag i alla fall, hoppas att de som får dem tycker samma sak, haha.
Mycket mer än så hann jag inte under förmiddagen, och vid 16.00 var jag i Linné där jag mötte upp Pappa o Peter för 1:a adventsmiddag hos Ninni. Var jättemysigt :-) Gott sällskap, god mat och julstämning med glögg och pepparkakor.
Direkt efter middagen, vid 18.30 så styrde jag kosan över berget mot Mölndal där det vankades traditionsfika hos Hanna. Var som vanligt jättetrevligt, massor med god fika och härligt sällskap. Vilka underbara vänner jag har!

Emma och Jag åkte sedan vidare, på pojkvänsjakt och tittade på när de spelade badminton. Vi fick oss ett pass vi med, Emma och jag, och det var rätt roligt ändå. Röstar på bättre kläder och skor nästa gång dock :-)

Inga kommentarer: