måndag 1 november 2010

Mör och måndagsmatt.

Det är måndag, och jag har träningsvärk i hela kroppen. Jag tränade agility med tjejerna igår och kom sedan hem till min som vanligt rastlösa pojkvän. Det blev en joggingrunda på närmare 45 minuter med blandade promenadintervaller. Gick två minuter, sprang tre, gick två, sprang fyra, gick två, sprang fem, ungefär så. Och jag slog rekord i att orka springa i ett svep - 5,22 min. Kanske inte låter så långt än så länge, men för mig är det stort :-)

Känns som att det fortsätter att gå åt rätt håll, det här med träningen och viktnedgången, ska bara försöka hitta mer tid till det också.
I lördags var jag på Valldas fantastiska träningsfält vid 9.00 och gick en promenad med tjejerna innan jag körde lite lydnad med Freja och freestyle med Stellanbellan.
Sen så var det dags för agilitykursens andra och därmed sista tillfälle. Har ju haft två stycken helgkurser, så har varit väldigt kort - men roligt! Kursarna har varit jätteduktiga allihopa och det är helt otroligt vad mycket vissa hundar har lärt sig på bara två tillfällen. Det blir fortsättningskurs till våren, vilket jag ser fram emot.

Det blev lite mer träning för mina jyckar under min lunchtimme och massor med bus i löven bakom planen, galet kul sa Stella. Freja leker som vanligt med Stella utan att hon har någon aning om det. Ser jätteroligt ut :-)
Freestylekursarna hade fått med sig massor med tricks hem från förra veckans tillfälle och jag stod med hakan i marken när jag fick se dem visa upp dem. En tjej hade fått ihop början till ett helt program och ja, ALLA hade tränat som galningar och nått enorma framsteg. Var otroligt roligt att se! Det kommer absolut bli en uppföljning där också!
Klarade oss utan regn under hela dagen - tack gud för det. Fick lägga på ett kol när jag kom hem, för att hinna in till stan där vi samlades runt 10-12 personer för att överraska Sofia som fyller 23 år idag - grattis älskade vän!
Överraskningspresenten från pojkvännen blev att åka till New York imorgon - galet! :-)

Igår så var vi på ridhusträning på kvällen för första gången i år. Det var träningstävling och jag hade ansvaret att ta med banor. Agilityloppet var jätteroligt, och jag var förkrossad när Freja tar den sista tunneln från fel håll. Hon var felfri innan dess, men satan vad nöjd jag var med henne. Väntade på alla kf och tog bakombyte till slalom utan problem. Stella diskade jag genom att själv råka hoppa över balansbommen - attans! :P
Rolig träning var det hur som helst! :-)

Inga kommentarer: