tisdag 9 november 2010

Vintern är kommen, snön är här.

Ja, det gick förbaskat fort i år tycker ni inte det? Första snön är här, och chansen är väl stor att det är helt borta imorgon igen. Eller så ligger det flera decimeter på gräsmattan när man vaknar? ;-)
Ägnade förmiddagen åt min ångestattack - min bil. Jag fick bytt till vinterdäck (och nej, jag gör det inte själv) som tur var och hann med ett par ärenden på Frölunda torg med. Tyvärr hann de inte med lagningen av bromsrören, men fick bokat tid tills torsdag åtminstone.

Hemma blev det lite röj i vardagsrummet, nu ser det inte alls dumt ut :-) Ska komma lite folk hit på måndag (hoppas jag) och man vill ju att det i alla fall ska se representabelt här!
Vid ett var vi på klubben tillsammans med Emma P, Tina & alla hundarna, snön yrde och kallt som sjutton var det. Vi gick torsdagsrundan som var oerhört vacker i vinterskruden och hundarna var såklart överlyckliga.
Det blev sedan lydnadsträning för jyckarna och Freja skötte sig bra idag med. Lite okoncentrerad, men inte alls så flummig som i söndags ;-) Vi måste bara träna, träna, träna mer - så kommer positionen sitta bättre sen. Tränade på inkallning - sitter som ett smäck. Hopp över hinder - skitbra. Läggande under gång - säker. Språngmarch - svååååårt. Och även lite apportering - går faktiskt bättre när vi tränar utomhus.
Det blev även en platsliggning, som började bra - men ska börja träna på att köra platsliggning och att en av hundarna reser sig (medvetet alltså). För det vet jag från och med nu idag, att Freja inte fixar. Då reser hon sig med....! Bra kunskap inför framtida träningspass! Stella blir garanterat försökskanin för detta projekt :-)
Hundarna har varit trötta under eftermiddagen, och sovit tätt intill varandra i soffan. Själv har jag varit iväg på Hundens Hus och hållit en nybörjarkurs i agility, första tillfället idag - heeeelt underbara människor och hundar - kommer bli en grymt bra kurs! Sen hade jag sista tillfället på en agility fortsättning, vilket var sorgligt då de varit så himla goa och duktiga!
Bjuder på ett par bilder Tina knäppte i vinterträningen idag.

Inga kommentarer: