onsdag 17 november 2010

Tisdagslydnad

I tisdags morse vaknade jag tidigt, när Peter gick till jobbet och mös sedan i sängen en bra stund. Var skönt att få sova ut ordentligt!
Efter frukost packade vi in oss i bilen tjejerna och jag och mötte upp Emma och Theo vid ett rimfrostat GMBK och tog en promenad i solskenet. Det var verkligen underbart väder och jag kunde inte annat än bara njuta i fulla drag.
Sen var det dags för lite lydnadsträning, ska inte påstå att det gick vrålbra. Freja fattar inte riktigt poängen med det här, hon tycker det är roligare att springa före mig och skälla :-)
Då och då är dock linförigheten jättefin och då svävar man på moln. Vi fortsätter tragla bara :-)
Körde lite apportträning som fungerade ganska bra, hon håller ganska bra i den. Tugg blir det när hon tycker att den blir tung, lutar huvudet bakåt och tappar balansen ;-) Haha.
Körde lite läggande under gång, som ni får se på film och där gick det bra. Dock blir det ingen höjdare om jag gör ytterligare en repetition, då fattar hon noll och reser sig innan sitt-kommando på tillbakavägen. Fortsätter att försöka få på ett kommando på ställandet, och det går sakta, sakta, sakta men (ganska) säkert framåt :-) Jag får fortfarande vänta ut på att hon ska vilja stanna, vilket börjar bli lite tjatigt. Men men, we're getting there.
Körde ett par inkallningar och hopp över hinder, där hon satt kvar JÄTTEbra. Även här måste det räcka med en rep, annars tappar hon fokus på en gång.

Stella fick köra en omgång freestyle (gick skitdåligt, haha) men även ett par sexpinnarsslalom som stod framme, kunde inte låta bli :-) De tog hon hur bra som helst och jag kunde störa henne hur mycket som helst. Det gillar vi skarpt!
Efter träningen åkte jag via Bostadsbolaget och LIFE (mitt sketna gym) för att få ordning på det här med mina fakturor en gång för alla, det går dock fortfarande sådär. Har dock fått bra hjälp av EN person på Life, de andra behöver jag inte nämna.
Det blev lite lunch hemma innan lite städning och tvätt, sen lite mys i soffan då jag helt plötsligt blev väldigt trött. Fick dock bara vila en liten stund innan det var dags att åka till HH för kurs! Har en jättehärlig agilitygrupp nu, som hade andra tillfället igår. Härligt duktiga! Sen hade jag första tillfället i Freestyle grund i källaren, med tre stycken glada tjejer. Riktigt roligt det med och Stella var faktiskt med som kurshund, för att visa lite olika övningar. Hon skötte sig briljant och fick vara med under hela tillfället, och låg då jättesnällt vid min stol, dock med full koll på alla. Blev väldigt stolt över henne just då och där! :-)

1 kommentar:

Sofie sa...

Haha, jag har lånat ett superbra program av en släkting! (visma enskild firma) så nu börjar jag faktiskt förstå hur jag ska få ihop allt ;)

Ser jättebra ut - visst, busFreja blir lite överspeedad ibland, men hellre det än att de inte vill alls.! Kommer bli kanon:)