söndag 28 november 2010

Fredag+lördag

I fredags kväll var det fredagsmys hemma hos Tina, Johan, Theo och Meya. Sarah, Combat, Emma och Theo var också där, tillsammans med Freja, Stella & Jag och det blev en härlig kväll.

Började med mys framför brasan tillsammans med hundarna, sedan blev det tacomiddag - grymt gott och efter det så slängde vi oss i soffan allihopa och tittade på Idol. Näst in till första gången för mig den här säsongen, kan jag tillägga.

Självklart lyckas jag somna efter en stund, helt utslagen. Men hann innan dess få umgås med mina fantastiska vänner och våra underbara hundar. Meya visade sig vara en riktig knähund, som inte alls insåg hur mycket hon vägde. TollarTheo och Freja blev ett kärlekspar. CollieTheo hittade både chipspåse och skräppåse (mums!)
Tack för en härlig kväll godingar!
Igår mötte jag upp Emma och Sarah vid klubben, vi tog en promenad i det snöiga solskenet, helt ljuvligt vackert och sen så vankades det lydnadsträning. Freja gick ganska så bra, även om hon inte alls ville ligga på platsliggningen. Det är de tre-fem första stegen jag tar ifrån henne som är avgörande. Där måste jag berömma, kosta vad det kosta vill.
Ställandet under gång gick bra. Sen körde jag ett läggande, ett hopp och en inkallning som gick kanoners...! Sen körde vi lite apportering, och det gick sådär. Freja tyckte det var roligare att leka med snö på marken än att ta i själva apportbocken.
Avslutade med ett fritt följ som kändes mycket bra, vi måste bara få Freja att förstå att det är mycket roligare att springa fot än att springa framför matte och hoppa runt :-)

Hemma igen så ställde jag mig för att tillverka ett par julgrupper, dock tog mossan slut när jag kommit halvvägs så jag måste ut i skogen idag och få med mig lite hem!
Men de två grupperna som jag hann göra klara blev jag nöjd med.
Blev en till promenad i snön med tjejerna innan jag åkte hem till Peter där det vankades middag - galet gott och sedan så tog vi en sväng på Liseberg bland julstämning och 5 miljoner juleljus. Helt underbart :-) Jag fick med mig en stjärnvinst hem (efter bara två försök) och var mycket nöjd med detta resultat. Hittade även två tomtar till de färdiga julgrupperna som jag nu har pyntat till lite.
Nu ska långkalsongerna på igen och vi drar iväg till Kallebäck för att få till lite miljöträning under lydnadsträningen.

Tack för bilderna Sarah :-)

Inga kommentarer: