torsdag 11 november 2010

Helgen som kommer

Det kanske är bra för agilityn det här med lydnaden. Vem vet? Jag kanske helt plötsligt får en hund som lugnt ligger kvar i starten, har full koll på vad jag är och vad jag vill på banan??? Näääääää, ;-) inte en chans säger Freja!

Det är helt galet hur en hund kan bete sig på så olika sätt i olika situationer. I lydnaden har hon oftast fullt fokus, försöker nytt om hon blir frustrerad och undrar vad hon gör för fel om inget klick kommer. I Agilityn har hon grymt fokus, visserligen, men om hon blir frustrerad - hrm, ja inte undrar hon lugnt vad det är hon ska göra nu inte?! Nä, schmack så har man en bordercollie i benet då och hon skäller som en besatt. Och här hemma, så finns det inte en keligare hund. I natt somnade hon med huvudet på min axel, fast hon försökte sova med hakan på mitt ansikte - men någon måtta för det vara tyckte matte.
Stella har börjat bete sig lite annorlunda det senaste, hon har börjat ligga i hundkorgarna! Finally säger jag till det. Hon som alltid har envisats med att ligga hunder sängen, har nu faktiskt börja ligga under köksbordet på den nya pläden och brevid sängen i korgen. Härligt :-)
Idag blir det att åka till klubben och träna lydnad tillsammans med åtminstone Tina, Sarah, Emma P och Emma N - ska bli härligt :-) Imorgon blir det mer lydnad på GMBK, men i form av tävling (dock ska vi inte vara med) Men vi ska dit och heja på en kompis och jag tänkte att det vore bra att ha sett en LK1 innan jag ställer upp i en :P
På lördag tar jag med mig Freja och åker till Varberg för Klass1tävling i ridhus, då jäklar blir det åka av. Hon har gått väldigt bra i ridhusträningen det senaste, så jag har som vanligt höga förhoppningar (det har jag alltid med den hunden - tyvärr brukar hon tycka om att motbevisa mig ;-) Vi har startnummer 88 och 112, något som känns halvroligt om man säger så. Jag avskyr sena startnummer....! Man hinner bli så rackarns nervös när man väntar.
På söndagen är det invigning av Lotushallen, och det blir där även en inofficiell tävling där båda tjejerna ska få vara med. Blir spännande att köra på nya mattan. Är så ledsen över att det inte blir några Jennyträningar för mig i vinter :'( Måste, måste skaffa pengar och åka ner till Jenny en helg!

1 kommentar:

mats Fahlgren sa...

Låter härligt Gumman,
Freje är som hon är. Och det är som det är och så är det med den saken, eller hur de säger i Ångermanland.
Lycka till i Varberg och med nya hallen,
vi hörs väl snart...
puss
Papi