tisdag 9 november 2010

Inte reeeedan!

Man hade ju hoppats på att slippa snökaoset ett tag till. Sen kan jag ju passa på att erkänna att jag ångrar att jag inte bytte till vinterdäck i söndags. Jäkla agilityträning att komma ivägen. Jag måste ut med mina hundar, som ligger och väntar med bus i blicken vid dörren. De vet att det är snö ute och är jättesugna på att komma ut - till skillnad från mig med andra ord...!
Det yr och virvlar snö mest överallt och ja, jag tror inte ens att jag kommer ta mig till bensinmacken på sommardäck. Satan också.
Däcken måste prioriteras, men lika mycket måste lagning av bilskrället prioriteras också - då jag har en vecka på mig till ombesiktning. Ja, ni ser ju vad som händer när man sätter hundträning i första hand - helt plötsligt står man där, en vecka kvar med bil. Ska såklart försöka lösa detta och hoppas att det går under dagen. Men usch vilken ångest jag fick nu.
Så hoppas vi dessutom på att det tänkte sluta snöa inom ett par timmar, eller i alla fall blåsa - då Emma, Tina och jag tänkte göra ett besök på klubben för lite lydnadsträning.

Inga kommentarer: