tisdag 23 november 2010

Bästkusten är vitt!

Har tagit morgonpromenaden runt kvarteret här i Kallebäck, med en överlycklig Stella! Hon springer omkring, spanar, hittar och kastar sig galet glad över den utvalda snöfläcken! Freja är såklart överlycklig hon med, men inte i närheten lika lycklig som Stella :-)
Dock så var besvikelsen stor när det bara blev en liten sväng, men snart ska vi ut igen! Har nu fått i mig lite frukost, mycket kaffe, och snart lite bättre kläder. Så nu ska vi upp till klubben, ta en härlig promenad och busa runt som galningar i snön! Sen blir det förhoppningsvis lite lydnadsträning där fokus ska ligga på ställandet och stadga i allmänhet.
Dagen jobbmässigt ska ägnas åt en privatlektion, och senare ikväll agility nybörjarkurs och freestyle på hundens hus. Ska bli roligt som vanligt! :-)

Stella har för övrigt kommit fram med ett nytt ljud, som används här hemma hos Peter. Hon gnydde till lite underligt i morse när Peter var hemma och jag reagerade direkt. Har aldrig hört henne låta så. Peter går lugnt in i sovrummet, "jag kommer Stella". What?! säger jag såklart som inte fattar något. "Ja, hon är fast under sängen", förklarar Peter helt normalt. Jag går in efter, och ser Stellas huvud sticka ut från under sängen, och blicken fäst på Peter. Ja, min hund har ett utvecklat ett ljud som hon använder när hon vill att Peter ska komma och dra ut henne...! Självklart envisas hon med att krypa in där trots att det egentligen är för trångt. Hon är för söt min hund :-)

1 kommentar:

Camilla sa...

Underbart :) "-Jag kommer.." Ibland kan man fundera över hur mycket de tränar oss :) Vilka goa jyckar :)