söndag 24 maj 2009

Åh en sån härlig helg

Har haft en jättehärlig helg i Falkenberg. Har myst, grillat och umgåtts massor med Paulina och Ludde. Det har varit en riktig toppentävling på Falkenbergs brukshundsklubb. En av de finaste brukshundsklubbar jag har sett, funderar på att flytta ner dit bara för att få tillgång till den fina klubben!
På fredagen så började vi med agilityklass 1 och fick fem fel, en vägran. Men ett riktigt bra lopp och jag var väldigt nöjd med Stella. Vi hamnade på 12 plats av 59 startande med det resultatet så det var kul. Sen så fortsatte vi med hoppklass 1, en enligt mig ganska svår bana och jag gick in på banan utan något större hopp om att komma runt över huvud taget. Jag underskattade oss båda helt och hållet, vi kom runt felfritt och tog oss en pinne! Vi kom på 7:e plats av 49 startande och jag var såklart sprudlande glad. Men nu får vi akta oss så vi inte tar en pinne till i hoppklassen, jag vågar mig inte på klass 2 riktigt än! :-)

På lördagen så fick jag sällskap av Marie och hennes labbar och hade en sjukt rolig dag. Jag och Stella tog oss runt på agilityklassen med 10 fel, en vägran och kontaktfältet på nergången på balansen. Väldigt nöjd med loppet ändå, då Stella galant klarade av en lite småsvår slalomingång utan problem. Då var matte väldigt nöjd! I hoppklassen så vet jag inte vad som hände, Stella fixade ännu en fin slalomingång men sen så hoppade hon över en port i mitten. Sen blev Stella galet glad i fel hinder - drog i full rulle över det när det var tänkt att hon skulle in i en tunnel. Så det blev en disk där, men gjorde inte så mycket. Vi fixade ett par svåra svängar och jag var väldigt nöjd!

Här har vi fredagens agilitylopp.


och här har vi (halva) hopploppet som gav oss en pinne

3 kommentarer:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

hej på er
vad duktiga ni är i Agility!!!
vill oxo tävla, men har ej nerverna till det,.
jackie + chip

Laban sa...

Vilket skickligt ekipage!

agilitydream sa...

Nu när jag ser filmerna känner jag igen dig från Falkenberg.