söndag 31 maj 2009

En helg att minnas.

Vilken fantastisk helg det har varit, kan knappt minnas hur underbart det var att vara ledig på det här sättet. Jag har verkligen inte haft några större tider att passa utan bara kunnat avnjuta det vackra vädret och bara ta dagarna med ro.

Söndagen inleddes med ca en timmes aktivering i rastgården med några av killarna från THF. Som vanligt trevligt sällskap. Sen blev det en promenad efter det, Stella var trött och varm när vi kom hem - likaså matte får tilläggas.
Sen hämtade jag upp familjen och styrde kosan mot Plantagen (love love love) där vi köpte på oss lite blommor och strass. Åkte sen ut till mammas grav för att plantera lite Morsdagsblommor. Graven blev jättefin, blommorna jättevackra och vi strödde ut lite vackra stenar vi hittat - gravstenar tills vi hittat rätt gravsten till mamma.
Sen åkte vi en sväng till Botaniska, där pappa visade oss en av de vackraste platser jag varit på på mycket länge. En riktig mammaplats.

Sen blev det middag hos farmor, smaskig fisksoppa som Maggan lagat. Följt utav jordgubbar med grädde, och efter det kaffe och tårta. Man var ganska mätt när man låg där ute i trädgården... Myste med familjen och bara mådde bra. När jag nästan hade svettats ihjäl totalt så åkte jag hem igen, satte mig i trädgårde med min galna hund och läste ut Marley och Jag. För övrigt en fantastiskt mysig bok som jag starkt rekomenderar. Helt ljuvlig.

Nu blir det sängen, imorgon börjar arbetsveckan igen. Förhoppningsvis har jag samlat på mig ytterligare krafter för att genomlida ännu en arbetsdag. Om krafterna sinar, då är det bara att titta tillbaka på den här helgen och skatta mig lycklig för det livet jag faktiskt lever. Min ofattbart duktiga hund, min strålande familj och mina underbara vänner - vad skulle jag göra utan er?


Inga kommentarer: