tisdag 19 maj 2009

Marry me please!

Gud vad det behövdes en ledig dag. Konstigt nog blev det ingen sovmorgon. Jag vaknade vid sex, pigg som en mört! Men vägrar gå upp så tidigt frivilligt. Fortsatte vakna en gång i halvtimmen men tvingade kroppen att sova vidare lite till - jag var ju faktiskt ledig! Vid nio gick jag upp och ägnade förmiddagen åt promenad med Stella, Jocke och Ase. Städade lite, tvättade och pysslade lite ute i trädgården. Har insett att jag klipper gräset ungefär var femte dag - fattar ni hur ofta det är?! Det växer så det knakar... Inte för att jag klagar. Det är mysigt med grönt!

Min trädgård bara växer och växer, det är lummigt och härligt grönt där ute nu. Syrenen har börjat blomma och det finns ingen härligare doft. Har alltid älskat syrener.
Sen har det varit en riktig shoppingdag! Brände 600 spänn inne på Plantagen, för att få till ytterligare förbättring i trädgården. Sen blev det två tröjor på Cubus, tre par skor på Skopunkten och mat och lite krafs på ÖB.

Nu har jag precis kommit hem från Maggans där vi ätit middag tillsammans med morbror Jonas som varit uppe och hälsat på ifrån Skåneland. Har varit mysigt, suttit och pratat massa träningsideologier om hund faktiskt. Något som alltid får igång mig ordentligt! :-)
Jag är riktigt riktigt kär i mina nya skor. De bruna är sjuuukt sköna och grymt snygga, de svarta - inte fullt så bekväma och man blir lite höjdrädd men gud så snygga de är. Fick faktiskt Emma att inhandla ett par likadana... Det blir sommarens utmaning - att lära Emma att faktiskt kunna gå i dem. Hehehe.
I'm in lööööööv


3 kommentarer:

AnnaElin sa...

I love the black once! Hur snygga som helst!

slemma sa...

Jag ska gå som en kung till sommaren...

Jessica sa...

älskar dom svarta!!!!!;)