söndag 10 maj 2009

En oupptäckt gångart.

Jag kom hem från stan vid fem imorse, var trött som en tok när Michael ringde vid åtta för att prata om dagen. Jag kravlade mig ner till opalallén och rastgården strax innan tolv och har sen tillbringat hela dagen på Tynneredsdagen. Har varit massor med folk, tynneredsloppet, lotterier, aktiviteter, musik, dans och massa annat. Har haft lite agilityaktivitet i rastgården där folk har fått titta på och har haft lite "uppvisning" med Stella.
Har varit en oerhört rolig dag, och en jäkla miljöträning för hundarna. De stod och spelade trummor i fyra timmar i sträck inte långt från oss, massa höga ljud, lite små skott och mycket annat. Stella har varit oerhört duktig och det kändes även bra att ha finska lapphunden Tarja i närheten - som är lugnet själv.

När vi gick hem vid fyra tiden så hade jag en lugnt skrittande hund vid min sida, en gångart Stella typ använder en gång om året om hon måste. Så nu har hon legat och sovit i två timmar, vaknade till för en stund sedan och fick ett smaskigt tuggben. Det försvann fort och nu har hon somnat om i min säng igen.

Inga kommentarer: