söndag 17 maj 2009

Tävling

Det blev en lååång dag igår. Men lyckad och rolig.
Vi kom till Kungälvs BK strax innan halv åtta på lördag morgon och Stella fick där ett helt eget rum att tillbringa dagen i. Sen stod matte som tidtagare resten av dagen i nästan alla klasser. Var roligt att vara funktionär, hjälpte till med hindren på banan och bondade lite med domarna - haha. Men himla roligt i alla fall att se agilityn från "den andra sidan" med. Det lär man sig mycket på!
Stellas och mitt första lopp var ett agilityhopp på förmiddagen, Stella var taggad. Hon var grym på uppvärmningen och vi fick till perfekta bakombyten och slalomingångar.
Loppet var grymt! Det gick helt perfekt, fick till alla byten jag planerat och när slutsträckan kom efter vippbrädan så var det två hinder kvar. Felfria, Yes tänker jag och spurtar. Det skulle jag inte ha gjort, slarvade med handlingen och Stella kör en repa runt längdhindret. Nooooo. Så vi kom i mål med fem fel och en rätt schyst tid. Jag var suuuuuupernöjd. Stella gjorde precis allt jag bad om! Vi slutade på en sjunde plats av trettioåtta starter, fick rosett och pris.

I nästa klass så gick det inte riktigt lika bra, blev en vägran på ett hopphinder, sen höll jag på att kliva RAKT på Stella när hon kom ut från en tunnel. Jag med splitternya fotbollsskor kunde ha fått en mosad hund gånger tio, men som tur är så har man reflexer och jag lyckades på något sätt hoppa rätt upp i luften och undvika mosa henne. Detta var precis innan ett hopphinder, så fick en vägran på det hinder för tumultet. Sen blev det vägran på slalomet och sen ett fel i slalomet. Med andra ord sammanlagt 20 fel när vi kommit i mål. Men jag är dundernöjd ändå, även om det blev ett lite hafsigt lopp. Men blir ofta så, får vi något fel blir det "sämre och sämre", tappar fokus efter en vägring eller liknande och har svårt att köra på ordentligt igen.
Stella var TRÖTT när vi kom hem vid sju tiden på kvällen och jag med.

Pappa, jag, Peter och Emma satt på Olivedal igår, käkade pizza, snacks och tittade på Eurovision. Jag somnade i fotöljen efter ett par bidrag såklart, trött som ett litet as. Och inte blev det många timmars sömn i natt heller. Jag är trött nu med.

Oj, nu kommer snart Anna - blir mer bloggande sen (om jag inte somnat tills dess)

1 kommentar:

Jessica sa...

Va duktiga ni är!!!! Grattis!;)