fredag 8 maj 2009

Man funderar ju.

En timme innan min väckarklocka skulle ringa idag så väcktes jag av någonting annat. En viss bordercollie jag känner ville icke sova vidare, hon hade tråkigt och tyckte att matte skulle gå upp. Då jag kan vara aningen svårväckt ibland så får hon försöka ett tag. Först blir det några pussar, sen hoppar hon upp i sängen och lägger sig bredvid mig, mer pussar.

När inget händer och matte bara snusar vidare så tar hon i med hårdhandskarna, hon lägger sig en bit bort och börjar knuffa och krafsa med tassarna på mattes rygg (mm, massage). Matte bara sover och sover, Stella försöker knuffa ner matte från golvet, sen kryper hon in UNDER mattes kudde, under nacken på henne tills hon nästan sitter upp. Då, kanske vaknar matte.

Så, byrackan fick väckt mig. Vi ligger kvar och gosar ett tag, sen börjar Stella sparka på mig igen och jag fattar piken och går upp. Stella ser överlycklig ut. Jag går och hämtar morgonrocken och när jag är tillbaka - ja då har hunden somnat i min säng.

Bilden är tagen för ett par veckor sen i min gamla säng, men ungefär så brukar det se ut.

2 kommentarer:

Laban sa...

I natt sov inte flocken tillsammans.

Jag å ena sidan sängkammardörren och Missen å den andra sidan.

Hon var lite sur på mig i morse som inte fick ligga på kudden intill sängen.

Tack och lov är hon inte långsint.

Jessica sa...

haha klart hon ville ha hela sängen för sig själv;) tjockis du tar för stor plats!!!