torsdag 7 maj 2009

Finally!




Min lilla syster har äntligen kommit hem igen! Sara har varit borta i 100 dagar och har äntligen satt tassarna på svensk mark igen.
Jag Ebba och Stella var i Slottskogen direkt efter matte slutade på jobbet, åkte in direkt. Har tränat med Ebba som är min tredje projekthund för närvarande. Första passet idag och det gick riktigt bra. Stella fick sitta och titta på i början, det tyckte hon var aaaaaningen tråkigt kan jag tillägga. Sen fick hon springa lös och leka med sina förbaskade pinnar istället. Det blev lugnare så. Ebba var jätteduktig och vi har tränat allmänlydnad, inkallning, gamla tricks, nya tricks och mycket kontakttagande. Stella och jag körde lite freestyle, bara för att göra något. Sen blev det en hel del koppelträning - inte lätt med två vovvar - och avslutade med passivitetsträning, något jag vet av tidigare erfarenheter inte är Ebbas favorit. Men det gick riktigt bra, förutom när Stella bestämde sig för att en westie som gick förbi var ute efter oss alla tre. Hon såg mord i blicken på den tror jag. Tur att man har en vakthund, gud vet vad som hade hänt annars!
När jag kom hem svängde jag ihop en korv-wok med grönsaker. Chorizo och Mexica blev det och riktigt gott!

Inga kommentarer: