torsdag 28 maj 2009

Det är grymt att skjuta upp saker.

Det är så himla bra det här med att skjuta upp saker...!

Mitt rum ser ut som ett bombnedslag (mammauttryck) och det är verkligen där jag borde lägga ner min energi. Men det är så himla tråkigt att vara instängd på rummet när solen faktiskt skiner ute.

Skulle ha gått en promenad med Hanna o Janis ikväll men blev lite saker emellan, fick åka en sväng ut till Kungälv och agera taxi istället. Så det blev en promenad för mig och Stella runt Frölunda i blåsten, men med observera - solsken.

Nu när jag verkligen verkligen inte orkat gå in och städa mitt hemska rum så har jag istället lagt över min energi på större, tyngre jobb - som jag också skjutit upp länge. Jag har lagat staketet! Grinden till staketet har varit knacklig länge nu, egentligen skulle man behöva byta ut rubbet. Spikarna glider ut från brädorna om man bara tittar på dem. Men har bytt ut spikarna i ett par plankor nu i alla fall, så det håller ett tag till :-) Sen höll det på att krackelera helt och hållet nere vid Chilis lilla "ingång", så där fick jag ta i med hårdhandskarna. Tror det blev riktigt bra till och med.

Sen har jag bytt ut mitt fågelhus (ja, jag vet att det verkligen är rätt säsong för det) Köpte ett nytt fågelhus i vintras, men allvarligt talat, vem vill gå ut och spika i trädgården i blåst och slask?! Just det. Så jag gjorde det nu istället :-) Sen har jag trimmat lite på några av buskarna ute i trädgården - bara lite grann. Vill fortfarande ha det lummigt och mysigt där ute, motverkar insyn dessutom.

Matlagning blir det nog på tapeten nu tror jag. Jag börjar faktiskt bli lite hungrig, tro det eller ej och har faktiskt bestämt mig för en liten smaskig sommarrätt. Blir det bra den här gången med så delar jag med mig av receptet senare! :-)

5 kommentarer:

agilitydream sa...

Vi lär nog säkert ses där, inte direkt svårt att känna igen mig i alla fall. Bara att titta efter den största slusken med långt hår och lite vildvuxet skägg. Tills den tävlingen ska många pusselbitar falla på plats. Det blir ett hårt jobb speciellt eftersom det mesta hänger på min egen hälsa. Kram

agilitydream sa...

Jouni är verkligen tydlig med sin handling och det kommer han långt med. Det är sällan det uppstår någon missförstånd mellan han och hunden. Jag tävlar för Gnosjö BK men vi kommer inte ta in honom att hålla kurs i klubbens regi. Det finns ett annat ställe här i närheten, Stora Segersta. De står för hinder och plan, vi fixar allt det andra.

agilitydream sa...

jag har diabetes typ-1 och ibland kan det ställa till med stora besvär för mig när jag ska tävla. Speciellt eftersom jag fuskar med kosten och dessvärre motionen. I Falkenberg orkade jag inte fokusera en hel bana vilket bidrog till att jag lämnade min hund i sticket. Handlingen funkar bra, men jag har full upp med att ta mig runt banan. Måste ner minst tio kilo och få bättre kondition. Men jag är på väg...........har som mål att gå minst 15 000 steg om dagen och kommer inte äta mer än 2000 kcal.

agilitydream sa...

Det värsta när man är ute på tävling är att det vara finns en massa skräpmat att köpa.

agilitydream sa...

Mycket skräpmat blir det. Egentligen borde man fixa eget käk, typ sallad som man tog med sig.