tisdag 5 maj 2009

Lediga dagar behövs.

Gud så himla skönt att få vara helt helt ledig. Sov ut ordentligt imorse, och låg sen länge och gosade med Stellanbellan extra länge. Hon luktar så ljuvligt gott när hon är nyvaken att det inte gör det lätt att gå upp ur sängen.

Jag tog mig till slut i kragen och tog med mig Stella, och åkte till farmor där jag lämnade av mina vinterdäck i källaren. Sen tog jag med mig Stella för att gå en sväng i Ruddalen. Det var så länge sen vi gick där och det är så himla mysigt där. Vi valde en stig på måfå och började traska. Efter ett par meter blev vägen tråkig och vi beslöt oss för att ta den lite svårare vägen - dvs rakt ut i skogen. Jag hade i huvudet att ta mig mot centrum men ute i skogen utan några riktmärken eller stigar alls - ja då var min chans lika med noll. Men det visade sig att jag underskattade mitt lokalsinne. Jag kom ända fram till mammas grav på västra kyrkogården och tittade till syrenen som Pappa och Alice har planterat ifrån Hajom.
Den ser inte mycket ut för världen just nu kanske, men jag vet att den kommer att ta sig jättefint under sommaren!


Så det blev en promenad på närmare två timmar, hur skönt som helst. När jag kom hem så somnade Stella direkt och jag gick ut för att träna Dio en stund. Det har gått bra och han har inte haft någon extrem seperationsångest idag :-) Söt som få är han också.

2 kommentarer:

Sus sa...

Gött med en långprommis! På fotot här nedan är du ju bara såååååå vacker!

Kram Sus

Frank Bune sa...

Han är så fin Schäfer valpen:)