torsdag 14 maj 2009

Skenet bedrar.

I vår lägenhet bor det ett monster. Hon har fyra tassar, är konstant hungrig, vrålar högt dygnet runt och nu har hon börjat släpa hem lik också!
Igår satt hon ute på trappsatsen (favoritstället) och tuggade på något dunigt. Uäck sa jag och Emma, men lite förvånade när vi inser att det inte är en riktig fågel utan bara massa dun och mossa ihopgojsat. Mysigt tänker vi och vägrar släppa in katten på några timmar.

Nu när jag precis storstädat lägenheten och då det är känt att min hund inte kommer så bra med dammsugaren så fick hund och katt vara i trädgården så länge. Jag öppnar sen dörren, tar en paus och sätter mig med datorn i knäet i soffan i ett par minuter. Ser i ögonvrån att Chilli (monstret) leker med sin favoritleksak - en liten pälsbit typ. Efter en stund kommer Stella fram och tittar frågande på mig, och sen på Chilli och sen på mig igen. Jag kastar ett öga på Chillis "pälsbit", som nej, så klart inte är hennes leksak utan en stendöd liten fågel. Den har hon snällt burit in till matte och delar med sig av. Mmmm. Tack för det älskade katt.

Inga kommentarer: