måndag 11 maj 2009

Få till det är svårt.

Stella och jag körde på med lite slalomträning i trädgården när jag slutat jobbet. Stella var duktig och hade bra fart under hela passet - körde med tampen som muta. Det kommer att bli det svåraste, att få farten att hålla utan leksak i handen. Men det får bli ett senare steg. Kommer att lägga till hinder efter hinder efter slalomet, med fördröjd belöning för att få till det.
Just nu fokuserar vi på slalomingångar från olika vinklar, och det går bra då och då. Men det sitter långt ifrån 100%. Hon envisas med att hoppa in på andra porten om jag inte står placerad precis intill första. Jag kan med andra ord inte ligga bakom henne, då springer hon förbi första porten. Något jag inte riktigt får kläm på!

Är jag tyst och springer långsamt förbi henne så blir det oftast felfritt, men så fort jag flyttar fram mig eller hejar på henne lite så springer hon ut någon gång efter femte porten. De första fem sitter oftast 100%.

Ja, det är inte lätt det här med agility alla gånger. Speciellt inte nu när vi inte haft någon att träna för ordentligt på så himla länge. Jag måste verkligen försöka få till en träning för Veronica snart. Frågan är bara hur, var och när?

3 kommentarer:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hejsan!
Jaa det är inte lätt detta med Agility
Har samma problem med min på ingångar på slalomet
Han går ej in om inte jag är vid hans sida ens,.
När blir det klicker?
Eller har du hittat nån annan,.
Ha de bra!
Jackie + Chip

Hanna sa...

Slalom som är så roligt att tränia i oändlighet... ;o) Kan ge några tips en dag! Janis slalom börjar sitta 100 ingångar alla vinklar, värre när jag springa bakåt och hon framåt eller om jag drar mig i tidiga portar åt sidan ifrån slalom i flera meter.

Beyonce var helt galet bra - finns inte ord....

Nanna sa...

Åh, tack så mycket, vad gullig du är! :) Har du haft en bra helg sötnos?