söndag 3 maj 2009

Det enda som är roligt.

Det enda som är riktigt roligt med Kanal5s program Wipe-out är så klart Felix Herngren och hans outflippande kommentarer "Shit pommes frites, där föll potatisen rakt ner i fritösen." Hahaha. Han är ruskigt rolig den mannen.

Jag har precis kommit in från mitt första träningspass med schäfervalpen Dio. Har tränat kontaktövningar, följsamhet och lite koppelträning och det har gått ganska så bra. Nästa gång ska jag ha en piggare och hungrigare hund dock. Nu har jag skrivit träningsdagbok på detta och tänkte snart sätta mig och skriva klart mina rasarbeten - once for all!

Helgen har varit sjukt rolig, med mycket hundträning och rolig teori! Idag har vi tränat följsamhet, koppelträning och lite annat. Stella har varit grymt duktig...! Paulina och Ludde har nu lämnat oss och åkt hem till Falkenberg - tråkigt, men det innebär dock att min katt vågar sig fram igen :-) Ganska lycklig över att den stora bordercollien har åkt hem...


Jag och Stella var ute på en härlig promenad runt Tippen och upp i skogen tillsammans med Paulina och Ludde i fredags kväll. Var underbart väder och hundarna var sjukt duktiga. Jag körde lite koppelträning med Ludde när Paulina fick ett telefonsamtal och hade samtidigt Stella lös. Jag hade Ludde gåendes fot och Stella vid Luddes vänstra sida, snacka om tvåhandsfattning! Gick hur bra som helst och jag kunde knappt tro hur oerhört följsamma de var, speciellt Stella med tanke på att hon hade en hund mellan mig och henne.

Vi stannade vid lekplatsen och lekte lite också... :-)

1 kommentar:

Camilla sa...

Åh vilken sötnos, schäfervalpen *blir nostalgisk* Å vad jag blir sugen på en schäfer igen...Hoppas du får en bra vecka! Kram