onsdag 8 juli 2009

Ännu en natt utan sömn.

Igår sov jag dåligt pga fullmånen, inatt pga åskväder. Okej, kanske inte var fullmånen inatt - men lite konstigt var det. Alla jag pratade med hade sovit dåligt, och det var fullmåne - så ja, man får väl lägga ihop två och två. Sen om det blir fyra eller inte är en helt annan femma (hahaha...)
Igår kväll, vid tolvtiden så hoppade jag till när himlen helt plötsligt blev vit - vi var ute och gick och la benen på ryggen för att fort komma hem, men det kom aldrig något muller. Så jag tänkte att det kanske varit en fyrverkeripjäs istället, men icke sa nicke, ett par timmar senare var det rakt över oss och jag vaknade av oväsendet. Låg vaken en bra stund runt klockan 03 och kunde verkligen inte sova, fick gå upp, dra ut sladdarna, stänga alla fönster för att dämpa ljudet lite. Men jag låg ändå vettskrämd i sängen - trött men ändå klarvaken. Jag har aldrig varit riktigt rädd för åska förut, så länge jag är inomhus... Men inatt var jag verkligen livrädd och har aldeles ont i hela kroppen, antagligen för att jag har spänt mig så...! Stella var också rädd... :-/

Hon kröp upp till mig och så låg vi där och kramades en stund, vilket var himla mysigt då S inte brukar komma upp till mig när hon är rädd, hon känner sig tryggast UNDER sängen, inte I den.

1 kommentar:

En glad elev ;) sa...

Du ska känna dej glad! För du har gjort så himla mycke för mej! Ditt sätt har passat perfekt för oss!Hihi! Kram!