onsdag 1 juli 2009

Det ska bli fint här!

I tisdags var jag som känt på blomsterlandet (älska!) och köpte på mig lite nyheter för att få ännu mer grönska och skönhet i min lägenhet. Har planterat om en av mina favoritväxter som jag haft i flera år nu, den hade behövt en omplantering för lääänge sen märkte jag när jag fick klippa sönder innerkrukan för att få loss rötterna som växt en dm ner i krukan. Nu har den fått en stor zinkkruka att växa i och en söt rullbräda att stå på.

Har även fått upp mina små krukor med tjockbladade växter, vad de nu heter, på hyllor i vardagsrum och badrum. Det gör mycket att få in växter på väggar också, ger en sådan härlig känsla i rummet att jag bara inte kan få nog.

Och ute på min balkong så har faktiskt en av solrosorna börjat slå ut! Tro det eller ej :-) Och fler ska det bli!




















Idag har jag och Stella tagit så skuggiga promenader som vi kunnat idag, gud så varmt det är ute! Jag sitter bara och håller tummarna för att det tänker hålla i sig tills min semester.

Vi har börjat med en ny klickerövning, som är lite trixig - men rolig. Går ut på att Stella ska trampa på pedalen till en papperskorg och öppna den. Det går riktigt bra, hon gör framsteg varje gång. Men vill gärna ligga ner när vi tränar, vilket gör att hon får lite dålig kraft när hon trampar.
Vi kämpar vidare bara... :-)

3 kommentarer:

jessica sa...

Så mysigt det måste vara med alla växter;) Jag har bara två här i mitt stora hus än så länge;) haha

AnnaElin sa...

Vad fint det ser ut att bli! Kom hem och inred hos mej vettja..! =)

Laban sa...

Elin,

Har du hibiskusar också?