söndag 12 juli 2009

Söndag.

När vi kom hem efter tävlingen i lördags, som gick oväntat fort, runt halv fem tiden så var vi TRÖTTA. Stella somnade direkt och det var inte långt ifrån att jag gjorde det själv med. Men skulle iväg på kvällen och hade nog inte kunnat komma upp alls om jag lagt mig ner.

Så la ner en timme på att fixa lite i lägenheten, flytta iordning så att jag hade plats redo för byrå och köksbord som skulle komma dagen efter. Har även flyttat in mitt köksbord, som nu är mitt skrivbord till vardagsrummet och satt upp datorerna, skrivaren och lite saker i ordning.

Vid sju åkte jag hem till pappa i Linné där det vankades smaaaskig middag i form av världens godaste Africana. Herrejesus vad gott det var, jag som inte ätit ordentligt på hela dagen var riktigt hungrig. Sedan blev det biobesök på bergakungen där jag, Alice och pappa såg Bruno - Sascha Baron Cohens nya film. Det var länge sedan jag skrattade så mycket och jag rekomenderar den verkligen starkt, till icke känsliga personer ;-)

Imorse så gick jag upp ganska tidigt, tog en liten promenad och gick sedan hem igen och smög ner i sängen igen - det finns inget bättre än att dra sig en liten extra stund. Sen gick jag och Stella ner till rastgården där vi träffade Michael och Magnus med hundar en stund, det blev ingen agility alls idag dock - förutom Aragorns tunnelhysteri. Stella skulle inte köra något och killarna tyckte att deras hundar bara kunde få busa lite också, så det passade bra.

Satt mest och pratade i en timme, lite om planer för THF etc. Trevligt som vanligt :-)

Sen åkte jag till pappa för att hämta hem mammas gamla byrå som har stått där sedan de flyttade. Nu står den äntligen i min hall och jag har börjat att fylla lådorna med mina saker. Har även fått hit en hurch, som jag kallar det som jag har under skrivbordet för kontors och datorsaker, plus en till handdukshylla som vi kallar den, men som har fått sin plats i vardagsrummet istället. Blev riktigt bra tror jag.

I fredags fick jag ett litet infall och gick och köpte mig ett köksbord och stolar - det behövdes något riktigt i mitt kök och pappa har ägnat en bra stund åt att hjälpa mig att montera ihop dem. Mina fingrar värker fortfarande.... Maken till jobbiga skruvar har jag aldrig varit med om. Men med lilla pappsens hjälp så gick det :-)
Idag har vi förutom att köra möbler varit ute vid Saltholmen för en picknick, jag, Alice, Stella & Pappa - där pappa visade oss platsen där han och mamma träffades för första gången och vi har fått höra lite härliga historier. Det är bra att minnas...

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hej Gullet! ;) Jaa, absolut, så så så så gärna träffar vi er imån! OCH på onsdag eller torsdag med Anna! Hihi! Har lite saker ja vill prata med dej om! Så det hade varit såå himlans skojjsigt! Föresten, grymma ni va på agilityn! Hoppas att du vet hur bra ni är! :D Kram!

Camilla sa...

inte torsdag såg ja nu. jag är så duktig på å läsa rätt! ;) Ja kan båda dagarna!