fredag 3 juli 2009

Gooood morgon.

Ah, det finns inget som ett oväntat besök på morgonen för att man ska känna att man vaknat på rätt sida. Nu ska jag gå ut i trädgården och dricka mitt morgonkaffe, Stella följer med och jagar flugor åt mig.




Tog en promenad redan runt åtta imorse, solen sken men ännu hade hettan vett nog att hålla sig borta.
Vi höll oss i skuggan i skogen för säkerhets skull, man blir verkligen svettig på två röda så fort man står i solen.


Jag har lite problem att vänja mig vid att min telefon är borta, det känns lite konstigt - speciellt eftersom jag använder den som klocka med. Har fått plocka fram mitt "gamla" armbandsur nu, så jag kan hålla någon koll i alla fall.



Ikväll kommer LISA hit! :-)
Fotograf: Agneta Spiik

2 kommentarer:

Laban sa...

Lisa i Svart & Vitt sånär som på de kristallblå ögonen? (Liknar sålunda mina. (sic))

Se på, vilken närgången fråga från huvudstaden till bloggkommentarblyga Elin.

Sannerligen spänstigt att vara uppe och vandra redan vid åttasnåret. Och då ska man betänka att Göteborg ligger längre västerut än Stockholm så ur ett globalt (klotrunt) perspektiv var det ju tidigare än här, även om klockorna visar samma tid å båda ställena. (Nord-sydfrågan oaktad.)

Här var det till att vakna tidigt. Sov nämligen oroligt i natt då min katt låg på sjukhus.

Fast nu är hon hemma igen, vid någorlunda god hälsa, om än inte helt återställd.

På vägen hem var jag tvungen att stanna bilen och prata med henne eftersom hon låg i buren sin och hyperventilerade av nervositet. Hon är inte alls van vid att vara iväg på det här viset. Och på sjukhuset hade hon slutat äta då det var så många hundar i samma sjukhussal. Sedan blev det ena handen på ratten och växelspaken, och den andra klappandes missen min för att hålla henne lugn under bilfärden hem.

Och väl hemma blev hon otroligt lättad. Och hon åt, och spann så att det ekade; visade sådan livsglädje igen.

Oj, oj, vilket annorlunda och omtumlande dygn detta har varit för oss båda.

Låg i soffan och glodde på TV, var mest reklam hela tiden, och då för min nya mobil (SE W995). Kanske lite för avancerad. I överkant. Fast Ole Bramserud skulle inte nöja sig med den.

Det går säkert att finna en abonnemangsbefriad mobil för blott 1000 kronor som man kan vara mer än nöjd med, eller om man föredrar abonnemangsinbunden (sic) för 0 kronor, oräknade alla dolda månadskostnader dvs.

Camilla sa...

NI ser gör fina ut! Å måste bara säga tack för att du fått in mej på rätt spår med Ellisen! Vi tränar något varje dag och jag är jätteglad! Han är så duktig! Tappat din mobil? Säg till när du orkar träffa oss! Så du kan se att jag tagit åt mej! Hihi! Kram!