måndag 20 juli 2009

Jag längtar.

Jag sitter med min stora kaffekopp och läser deltagarlistor och PM till snapphanefejden, och riktigt längtar ihjäl mig. Ska bli så roligt att komma iväg! Marie ringde häromdagen för lite "planering" som hon kallade det. Blev att vi pratade om bilar, hundmöte och ja, Marie var ju tvungen att fråga "Var är det vi ska åka nu igen?" och "När ska vi åka?" "Jaha, nu på onsdag eller nästa onsdag?"
Marie har med andra ord full koll på läget och jag känner att jag verkligen är i trygga händer.

Nu tänkte jag dra en repa söderut, men inte så långt söderut. Tänkte nöja mig med en liten runda till Freeport, för att lokalisera det fantastiska tält jag såg Agneta ha på tävlingen i Bollebygd. Sen tänkte jag också åka in till IKEA Kållered för att få med lite "småsaker" hem som jag (faktiskt..) behöver.
Igår kväll satt jag och skrev på ett av mina sjukdomsarbeten, som igår handlade om noskvalster. Noskvalster är extremt vanligt bland svenska hundar, dessutom lite svårt att upptäcka. Då Stella såklart nyser någon gång hon med så blev jag direkt orolig när jag läste om det. (det är lätt att bli hypokondriker åt sin hund) Så i natt drömde jag att min hund hade fått noskvalster. Men, de var inte millimeterstora som det står överallt, utan CENTImeter stora små äckliga saker kröp ut min hunds nos. Det var vidrigt....! Till råga på allt drömde jag att vi genomförde tidernas sämsta agilitylopp genom tiderna, fick ta om allt hundra gånger utan att det hjälpte.
*svälj*

1 kommentar:

AnnaElin sa...

Det kommer gå såå bra Elin! Nellie tyckte väldigt mycket om benen jag köpte..! Framförallt de där i påse! Tack för senast..! Det var verkligen jättetrevligt! Kläm!