lördag 25 juli 2009

Vi kommer med blandade resultat ifrån Skåneland

Snapphanefejden
Torsdag

Blev en riktig pangdag för oss allihop! Jag och Stella började med ett agilitylopp, som var riktigt roligt! Det blev fem fel i slalom, men hamnade trots det på 17:e plats av 90 startande som näst snabbaste femfelare. Stella gjorde ett riktigt bra lopp och jag var himla nöjd!
Sedan så fortsatte vi dagen med att göra ett panglopp på hoppbanan! Där blev det en felfri runda och vi hamnade på 8:e plats av 72 starter. Det blev en pinne, rosett och priser! :-)
Marie och Goodie plockade även en pinne under torsdagen och vi var oerhört nöjda och glada efter dagen.
Jessi och Lisa överraskade mig genom att komma och heja - gud så härligt att se dem! Snart kommer jag och hälsar på er brudar!
På kvällen vankades det party med Partyfabriken på tävlingsplatsen och vi hade en redigt trevlig kväll. Jag fick i mig lite väl mycket vin och Marie fick ta hand om sin lillasyster lite grann... :-) Var härligt att festa loss tillsammans med hundfolket och få se alla från sin bästa sida! ;-) Hehehe.

Fredagen
gick inte riktigt som vi hade tänkt oss. Jag och Stella började med ett hopplopp, och Marie sa efteråt att hon aldrig sett Stella med en sån fart! Det var en öppen klass, dvs svårighetsgraden var mycket högre än vad vi egentligen fixar, och såklart diskade vi oss vid sjätte hindret. Det gick dock bra fram tills dess, men efteråt tyckte nog Stella att det var tillfälle att hitta på sin egna lilla bana. Det var nog länge sen jag kände att jag helt tappat kontrollen över min hund inne på banan sådär. Hon lyssnade inte ett skvatt, sa jag höger sprang hon vänster och vice versa. Så jag tog faktiskt beslutet att gå av banan, något jag aldrig gjort förut.
Sedan blev dagen bara värre, det började åska och inte lite heller...! Stella blev med andra ord apatiskt rädd och jag blev tvungen att stryka mig ifrån agilityklassen, vilket var väldigt tråkigt. Hade gärna sprungit den banan både en och två gånger!
Men när vädret var bra, så hade vi en jättetrevlig eftermiddag tillsammans med heta danskar och trevliga stockholmstjejer!
Vi var dundertrötta när vi väl kom hem till vårat rum på Petvå vandrarhem och det var nästan svårt att inte somna innan vi hann käka upp våran medhavda pizza. Man blir trött av agility!

Lördag
blev inte heller som vi hade tänkt oss, då vi vaknade av att Maries Goodie mådde jättedåligt. Vi vet fortfarande inte vad som var fel med henne men hon kräktes massor, var dålig i magen, allmäntillståndet kraftigt nedsatt, feber och ja, extremt loj i allmänhet. Hon hade även en vätskefylld (ev.) äggformad bula på magen... Vi tog oss till tävlingsplatsen, jag åkte tillbaka efter ett tag för att packa bilen och städa rummet. Sen åkte Marie till djursjukhuset för att få hjälp med Goodiesen. Efter ett par timmar var de tillbaka, med en något piggare Goodie.
Stella hade alldeles för mycket bagage med sig från gårdagen och när regnet kom, kombinerat med andra höga smällar, så tog det bara stopp. Vi försökte oss på agilityloppet, men det gick bara inte, Stella var rädd.. och det på riktigt.
Så, det blev tyvärr så att vi fick stryka oss ifrån våran första start i Hopp 2:an, vilket naturligtvis var väldigt trist.
Marie avslutade däremot dagen med ett härligt lopp med Cilla, visst en liten disk kanske :-) Men vad gör det när de var så himla duktiga! Tack storasyster för ett par riktigt roliga dagar!

Här har vi torsdagens agilitylopp. (Jessi är speaker)

1 kommentar:

Anonym sa...

Wohoo! Grattis till Pinnen :) Vilka tjejer! :)