tisdag 21 juli 2009

Det blev lite shoppande på IKEA häromdagen, fick bland annat med mig en ny golvlampa - en jag velat ha jättelänge och nu var den på ett sånt där extremIKEAextrapris!

Såklart fanns inte mycket av det jag verkligen behövde, men så är väl alltid fallet? Det var framför allt tidskriftssamlare och bokstöd som jag behövde... Men det fanns så klart inte. Fick med mig krukor, salladsskål o bestick, ugnsformar, flätade korgar för småsaker, ramar till köket och en hel del annat småtjafs.

Vid elva i förmiddags åkte jag upp till GMBK för lite träning tillsammans med Sarah och Combat. Efter en liten kisserunda så anslöt Hanna och Janis med :-) Tyvärr var det skjutande på klubben, så satt mest och tittade på när tjejerna tränade en stund. Men tro det eller ej, efter ett tag när det varit skottfritt en stund så blev Stella helt plötsligt på G! Hon var glad, hon var bollgalen och vi tränade en stund. Blev en hel del kontaktfält, som faktiskt gick riktigt bra bitvis! När vi tränar på A-hindret så får hon sån fart att hon kuuuutar ner, utan att jag hinner bromsa henne. Så vi ska hålla oss till att träna på balansen... Där går det bättre, och stundtals så slänger hon sig ner i ett perfekt liggande på kontaktfältet och ligger dessutom kvar riktigt bra! Med störningar, trots att jag står och tar sats, springer framåt, och tjoar högt. Men närhon får sitt "okej" så lyssnar hon bra. Då och då funkar det såklart inte, då springer hon helt av, eller lägger sig snett eller inte lägger sig alls.

Men jag försöker tänka på de tillfällena där hon får till ett perfekt liggande och vara nöjd med det! Jag ska verkligen verkligen försöka att anamma vårat kontaktfälts tränande bättre på tävling också... Jag kan vara en slarver på tävling när det gäller kontaktfälten. Så ska försöka skärpa mig under dessa tre dagar!
Efter träning tog vi en liten runda runt klubben, sen åkte vi hem till Sarah för thai-mat. Jäklar vad gott det var, jag och Hanna låg som två uppsvällda gravida i soffan efteråt.

Efter lite skvaller, bildtittande och prat så åkte jag och Stella vidare till Sisjön för lite ärenden. Efter det åkte vi och ställde bilen på Högsbohöjd och tog en promenad ner till kyrkogården för att.. ja, jag vet inte vad jag gör där. Vattnar blommorna, rensar, ligger på marken och önskar mig det jag vill mest i hela världen... Stella och jag låg på graven i solskenet en stund, pratade lite ut i luften. Stella låg ovanligt lugnt, hon bet mig inte i näsan en endaste gång.. Det blev nog mamma glad över att se tror jag.

När jag åkte in på vägen hemma så låg det två ambulansen före mig, svängde ner på gatan nedanför oss där det står fullt med folk och två polisbilar. Tänker väl att det har hänt någon olycka eller något... Men nej, en timme senare ser jag nyheten på internet "ung man skottskadad i tynnered, mitt på öppen gata strax innan 17.00." Jag körde in på gatan 17.12. Det kändes sådär bra, det här får en inte direkt att vilja bo kvar här ute någe mer...

3 kommentarer:

AnnaElin sa...

Aj aj aj..! Du har en sån fin lägenhet. Men FLYTTA SÅ FORT DU BARA KAN! Vill ju inte hjälpa familjen Fahlgren två gånger...
Låter som om Stella bara gör framsteg..! Härligt!
KRAM!!

Anonym sa...

Vilken härlig dag! Heja er nu hela veckan :) Hoppas att det går super :) Kram!

Camilla sa...

Gud så gulliga ni var vid din mammas grav... Jag ser det framför mej! Ni är bäst tjejer!