onsdag 1 juli 2009

Vilken kväll!

Det var ett glatt och taggat gäng som satte igång med Andreas färdigbyggda bana igår kväll vid 18 snåret, jag, Sarah, Cecilia, Linn, Camilla & Emma - med hundar :-)
Vi började med en bana (lite klurig), för att Andreas skulle få en chans att titta på oss och våra hundar lite. Sedan gick vi igenom hur vi hade sprungit, och vad vi kunde göra för att förbättra våra positioner och möjligheter för att få hundarna rätt. Om jag inte minns fel så var det inte bara jag som skickade min hund över fel hinder första rundan... :-)

Det var riktigt roligt att prova på Andreas sätt att ta banan, och det blev bättre, mycket bättre - inte första gången, men efter några finslipningar.

Det största tipset jag fick av Andreas var egentligen att utmana mig själv och framför allt min hund mer, det kommer att göra att jag får en hund som drar på snabbare och söker hinder ännu bättre, med mer drivkraft (precis vad vi är ute efter!) Sen var det såklart tusen saker som jag skulle förbättra :-)
Vi tränade även blindbyten, något jag använder mycket och måste bli bättre på. Sen tränade vi staket, något jag (och säkert fler) har en förmåga att krångla till när det gäller handling. Målet är helt enkelt att ha en hund som hoppar det som står framför den, så länge min kropp är riktad rätt, så ska hunden över hindret, i vilken vinkel det än står i...! Naturligtvis gör Stella alla rätt så fort Andreas handlar henne.... Hm, Elin har inte kläm på sin egen hund.

:-)

Var väldigt roligt att titta på alla tjejerna när de körde med sina hundar också, tror jag lärde mig mycket på det med. Antecknade en del, för att komma ihåg så mycket som det bara går. Mitt huvud var så sprängfullt med agility igår när jag tippade ner över sängen att det tog en stund att somna. Stella däremot däckade direkt.

Här har vi banan, förarens väg (som Andreas ville ha oss) är röd och hundens väg är gul.
Jag har även banan "ren" utan vägarna om ni hellre vill ha den? (tänker mest på GHU flickorna... :-)

4 kommentarer:

Nanna sa...

Ni är så duktiga! Önskar att jag hade haft tid över att träna agility, men tyvärr är det alltid något annat som måste gå före. Hur är det nu, är du färdig som instruktör? Det är så roligt att läsa om vad ni gör, tyvärr fattar jag inte hälften. Vad är egentligen ett blindbyte?! ;)

Sarah Carlsson sa...

Hejsan hej. Tackar för igår, himla kul var det! Det blir kanon med banan som den är i bloggen för min del. Vilken service ;)

Camilla sa...

Guuuud så roligt det låter! Jag vill med! Hoppas på de inom snar framtid! Du tränar oss då? :P :D

Anonym sa...

Åh vad bra att du har banan här. Men vill du skicka den rena till mig så får du jätte gärna de :)
Min mail är cillen__@hotmail.com
;)