tisdag 30 juni 2009

Team McCartney

Team McCartney (aka jag och Stella) har äntligen fått våran Teamtröja! Då Stella inte brukar använda särskilt många t-shirtar så var det jag som fick stå för kläderna. Får se om hon kan få någon annan rolig Team-produkt senare... :-)
Är så nöjd med min tröja, dessutom passade den perfekt - den är så jäkla fräck!! :-)

Idag vaknade jag och Stella tidigt (för att vara lediga) och tog en sval morgonpromenad runt nio imorse, var härligt att komma ut innan den värsta värmen slog på.

Sen så åkte jag till Jula och blomsterlandet, har inhandlat jord, lecarkulor, blompinnar och lite fler växter :-) Jag har nu planterat om mina solrosor i en stoor zinkbalja, allt för att få dem att växa ytterligare!

Det är så lummigt och fint ute på min balkong nu, så mycket krukor att jag knappt själv får plats att komma ut och vända! Min vackra lilja har slagit ut nu, med inte mindre än TRE fantastiska blommor - ja ni ser ju själva, ännu bättre är att den doftar något fantastiskt!

Sen har jag storstädat hela lägenheten, det finns inget bättre än nytvättade golv. Håller även på och sprida ut mig lite, med nya skåp och hyllor som blir tillgängliga när Emma flyttar. Men hade hellre trängt ihop mig ännu mer om hon hade bott kvar, är sjukt tomt utan dig tatt!
Nu ska jag gå och ta ut mitt linne från frysen och sätta på mig det...

7 kommentarer:

Laban sa...

Linne från direkt från frysen för omedelbar påklädnad?

Oj, oj. Det måste bli rejält svalkande det.

Om man förstorar örngottet på kudden kan man tydligen få se de mest fantastiska småkrypen; kvalster mm, varför man bör stoppa kudden eller åtminstone örngottet i frysen före sänggående. Bara som ett litet tips till Stellas matte.

Nanna sa...

Kan du inte trycka upp en tuff scarf till henne? Vad du är duktig med dina växter, mina bara dör jämnt och ständigt. Fast samtidigt så får man ju hela tiden nya fina växter, ombyten förnöjer sägs det ju! :D Ha en fortsatt skön dag i värmen! Kram

tatt sa...

Darling! Jag saknar dig meeed:( Jag såg liljan häromdagen, sjuuuukt fin:)
hälsa djuren

Elin sa...

Elin,

Nu har du ju som synes och helt uppenbarligen bytt ut presentationsfotografiet.

Vadan detta byte? :-)

Laban sade! Rättelse av ovanstående inlägg sa...

Elin sa?

Laban sa!

Sorry!

Rättat inlägg.

Ursprungligt inlägg med rätt alias:

Elin,

Nu har du ju som synes och helt uppenbarligen bytt ut presentationsfotografiet.

Vadan detta byte? :-)

Anonym sa...

Tack för igår! Nu har jag fixat en ny blogg och det kommer bli så snyggt det här. Ska bara försöka överge min nogg också :) Mvh Cecilia Almér

Anonym sa...

Hej Elin! Jag kan vid 20 på mån, kan nog vara skönt om vi tar det då med tanke på värmen, funkar det? BtW, häftig tröja :-) Veronica