söndag 14 juni 2009

En riktig agilitydag!

Stella och jag har varit på språng nästan hela dagen - och har haft så himla roligt!

Jag gick upp redan nio imorse, käkade frukost och sen så dammsög jag faktiskt lägenheten och fick även gjort lite dammning och diskning. Var väldigt skönt att få gjort det tidigt, för sen tog jag med Stella och gick ner till rastgården där det vankades söndags-agility.
Har inte haft så roligt på länge, det var massor med hundar - massa nya och även de gamla rävarna :) Stella fick mest springa runt och busa lite grand, körde lite grann med henne bara. Hon fick även agera försökskanin till de nya hindrena vi även snickrade ihop.

Efter ett tag så ringde Therese och hon och hennes ljuvliga lilla Molly kom förbi. Molly fick nog en liten chock över att släppas in i en rastgård med 7-8 okända hundar, men hon var riktigt duktig och fick nog lite extra självförtroende efter ett tag. Efter nästan två timmar i rastgården för mig och Stella, så lastade vi in oss själva och Therese & Molly i ärtan och åkte till klubben för lite ordentlig agilityträning. Vägen dit kanske inte riiiktigt gick så smidigt som vi hade räknat med, haha, men vi hade ingen tid att passa och kom fram till slut ändå, trots allt.
Blev ett riktigt roligt pass! Stella är grymt följsam på bakombytena nu, det är det jag tränar mest, tillsammans med kontaktfält och slalom. Vi har kört threadle, staket och lite olika kombinationer - funkat nästan helt perfekt.
Fick även se Stella handlad av Therese, för att hon skulle få in handlingen och kroppsspråket ordentligt, det märks tydligt vad man själv för "fel" och man lär sig väldigt mycket. Sen blev det lite kortknäppning och vi hade väldigt roligt.
Sedan blev det ett stopp på mcdonalds och jag är fortfarande mätt efter det - trots att en fiskmås stal alla mina pommes när jag vände ryggen till!
När jag kom hem efter en liten stund hemma hos Therese så ställde jag mig och tvättade golvet, fixade fint lite extra för att Emma skulle komma hem idag. Dukade även fint och lagade mat, tyvärr saknades det en middagsgäst... Så går det när man inte dubbelkollar Elin :)
Dagens stora shout-out blir världens största grattis till Lag Kulingvarning, där Hanna&Zezzi ingår, som tog brons i agility SM i helgen!

3 kommentarer:

Laban sa...

De är ju för söta, hundarna; eller gamla rävarna, eller kaninerna, eller vad de nu kan benämnas.

Min misse var inte alls intresserad av agility nu på morgonen. Jag försökte få henne att hoppa upp på schatullet för påtagning av halsband men det gick, föga förvånande, inte alls.

Nu är hon tjockare om magen än någonsin. Någonting är högst sannolikt på gång.

Börjar bli hög tid att läsa på. Facklitteraturen inom ämnet katter som mest stått och samlat damm i bokhyllan är det sannerligen dags att damma av.

Hanna sa...

Tack! ;o)

Laban sa...

Idag fungerade kattagilityn.

Missen min hoppade upp på schatullet på min uppmaning. :-)