tisdag 16 juni 2009

Midsommarbestyr.

På torsdag så packar jag och lillasyster Sara in oss i bilen och åker de cirkus 50 milen upp till Västerås, eller rättare bestämt Ängsö, för att fira midsommar med mammas sida av släkten. Vi firar alltid midsommar där, och det ska bli väldigt skönt att komma ut till landet, dra på sig gummistövlarna och bara må bra, även om det kommer att kännas konstigt när det bara är jag och Sara som kommer härifrån.

Nu håller jag på med lite förberedelser inför resan, matlagningen består av ett litet knytkalas av oss allihopa och jag beslöt mig för att stå för paj-sidan! Det blir en rabarberpaj, en äppelpaj, en kalkon/äpple/broccoli paj och en lax/broccolipaj. Så en hel del paj med andra ord! :-)
Har inte gjort matpajerna innan, så hoppas att utgången blir god! Ska bli spännande att smaka på sen.

Vaknade tidigt idag, redan nio och bara låg och kramades med bordercollien och katten en stund. Sen gjorde jag mig en stor kopp kaffe, hämtade min Camilla Läckberg och kröp ner i sängen och läste i en timme. Oerhört skönt att vakna utvilad! Sen blev det en liten promenad, redan varmt ute vid tio imorse!
Åkte sen till torget för lite ärenden, blev lite presenter, smycken, ett par nya skor, leggings och en box vin till midsommar!
Sen så tog jag mig själv i kragen och städade ur bilen lite, nu när vi ska byta bil med min älskade faster över midsommar. Har även bytt bilmattor till ett par jag köpte för typ tre månader sedan - de har bara legat i bilen och varit nya... Bra Elin! De passade dock inte riktigt... :-) Haha, så det ser lite konstigt ut. Men kan inte lämna tillbaka dom så det får bli såhär.
Igår förmiddags efter Stella fått lite manikyr (det värsta hon vet) så fick hon leka själv med favoritleksaken (kamptrasa) och Chilli roade sig på egen hand, några decimeter ovanför Stellas ivriga försök att döda kamptrasan genom att bland annat rulla sig på den. Chilli satt och försökte enträget att nå Stella med alla sina tassar. Det ledde till att Stella inte blev sådär jätteglad.

3 kommentarer:

Laban sa...

'Vaknade tidigt idag, redan nio'

:-)

Flitig och amibitös som jobbar och står i.

Jessica sa...

snart får du ta med dej gummistövlarna o komma hit!!!!!;)

Laban sa...

Nu väger katten 5,4 kg!

Och han var inne hela natten, men vill inte gå ut idag. Annars har hon bråttom ut varenda morgon, oavsett väder, trotsar regnet som hon brukar göra. Och idag är det inte ens regn och ändå stannar hon inne.

I och för sig har vi haft köttfärsdagar och laxtema så ätit har hon men viktuppgången beror på annat. Snart blir här fler katter. Klart spännande och en helt ny situation för mig.