torsdag 11 juni 2009

Vi har fått resultatet.

Nu har vi fått resultatet ifrån SKKs röntgenavdelning. Stella har B-höfter, dvs normala höfter - dock inte de absolut, absolut bästa. Men fortfarande bra och jag har ingenting att oroa mig för. Hon är dessutom helt friröntgad på armbågarna, så det känns riktigt bra.

Lilltjejen har varit hos dagmatte både igår och idag, så hon har kommit hem nöjd och glad :-) Vi har fortsatt med att träna in skämmas och det går riktigt bra. Hon är sjukt söt min hund :-)

När Stella ändå var hos Anna idag så passade jag på att göra några ärenden. Jag har varit på biblioteket och hämtat tre hundböcker jag beställt, sen har jag ordnat med några presenter som ska delas ut i juni månad, jag har köpt lite nya pocketböcker :-), sen blev det även två klänningar, ett linne och leggings på H&M.
Sen måste jag faktiskt göra lite reklam. Ja, jag säger det rakt ut! :-)
Igår kväll la jag upp en beställning online på FUJI direkts hemsida, och jag fick hem bilderna IDAG. Jag klickade i typ "anpassa storleken efter bilden" Så fick bilderna i lite olika storlekar, men de flesta i lagom stor storlek. Blev hur bra som helst. Snacka om att jag kommer att beställa från dom igen. Sjukt billigt dessutom! Reklam slut.
Nu har jag betalat lite räkningar, skitroligt verkligen. Finns inget bättre än att lägga pengar på telefonräkningar och el... Tjohooo!

3 kommentarer:

Nanna sa...

Du som har lite koll i hundvärden, vad innebär egentligen b-höfter? Vår fick samma anmärkning och med bra armbågar, och någon sa att man då inte fick avla på dem? Eller rättare sagt, de fick inte registreras med stamtavla. Tänkte bara höra om du har koll på vad som gäller... :) Hoppas du får en riktigt härlig helg! Kram

Laban sa...

Elin, tack för tipset.

Jag har faktiskt ännu icke låtit 'översätta' ett enda digitalt foto till traditionell papperskopia. Hög tid att pröva på detta nu.

Jag har en alldeles nyinköpt kamera som jag än så länge trivs bra med: Sony DSC-W275. Mina två tidigare kameror var av märket Nikon. Den första på blott fem megapixlar, den senare på tolv megapixlar (on strike). Och ja, jag vet att det är mer än pixlarna som räknas men är inte tillräckligt insatt.

Härnäst på tur står: kompakt och robust kamera för cykelturer etc, samt systemkamera.

Vad ska jag bidra med för tips tillbaka? Vet ej om så önskas. Vet ej om du redan är det: Förmögen. Då talar jag krast i pekunjära termer; känslomässig rikedom sålunda oaktad.

Dock inte på PG:s nivåer. Perstorp. Haha. Vilken oldsbergare. Fast jag gillar honom, Ingvar. Hoppas att hans kommande program, återväckandet av Här är ditt liv, som framlidne Lasse Holmqvist ledde på den tiden då det begav sig, då man var riktigt ung. De blommiga fåtöljerna glömmer man icke i första taget.

http://www.youtube.com/watch?v=UMdfzRIiNCw

Nanna sa...

Jo iofs. Fast för oss är valparna värda lika mycket ändå, vi vill ju behålla en, och sen antar jag att de andra hamnar hos nära och kära, alla gillar våra hundars temperament, och de är ju fortfarande inte så vanliga.

Åh, vad du är gullig Elin. Jag försöker verkligen göra mitt liv positivt, och ännu mer "klysch-varning" det är vad man gör det till. ;) Saknar dig också, hade vart skoj att ses snart igen, vet du om det blevnågon återträff eller dylikt från Plönninge?!
Kram!