måndag 8 juni 2009

Duktiga hundar

Jag och Maria kom iväg på ett härligt träningspass på en gräsmatta i närheten. Vi tränade mest avståndslydnad, använde övningarna vi lärde oss i helgen och det har funkat riktigt bra. Har mest varit "stanna"övningar och inkallning av olika sorter. Stella o Link var riktigt duktiga båda två och det var som vanligt trevligt att träffa Maria! :-)

Lagat mat har jag gjort idag också, det fick bli den smaskiga fiskgrytan med sweet chili. Så nu har jag luncher hela veckan lång...! :-)

Har även inhandlat en födelsedagspresent till min älskade faster, Maggie Moe :-), som fyller 61 imorgon. Måste även komma på något bra att ge till min morfar som fyller år strax efter midsommar. Jag och Sara kommer att ta en roadtrip upp till Västerås över midsommar, och jag längtar! Det ska bli jättemysigt att komma upp till Solvik och bara njuta av naturen och låta min galna hund springa fritt i ett par dagar.

Nu sitter jag och tittar på finalen av Project runway (såklart!) och om en stund blir det sängen för våran del, har haft en rolig dag - men nu är jag trött...!

1 kommentar:

Laban sa...

Äkta mat alltså!

Det är rätt det. (Observera den oldsbergska ordvitsen;-)

Om det sedan blir samma rätt fler dagar i rad gör inte så mycket. Mycket hellre det än att äta bluffbullar och annan mat som bara är fylld av E-bomber.

Hä har det blivit kycklingfilé de senaste dagarna. Typ med ananas och curry.

Och nu såg jag att det var extrapris på just kycklingfilé å ICA så det lär bli en hel del sådan den här veckan också.

Kycklingfilén var emellertid slut i butiken men där fanns butiksmald köttfärs (svensk) som jag köpte hem ett par hekto av. Hittills är det blott katten som ätit av den. Hög tid att göra någonting åt den. Absolut senast i morgon bitti. Infrysning om jag inte orkar laga till den.