måndag 22 juni 2009

En extra dag.

Då vi åkte hem från Ängsö en dag tidigare så blev det en extra ledig dag för oss idag. Den blir dock inte upplagd precis som jag hade planerat ;-) Men inte gör det något.

Om ett par timmar ska vi träffa Camilla & Elliot för ett till träningspass, grymt att jag fått tag på mitt första projektekipage eller hur man nu ska kalla det.

Ska göra mitt absolut bästa för att hjälpa dem så gott jag kan. Nu ska jag däremot pälsa på mig, ta med mig odjuret, pipleksaker, godsaker och ta mig ut och leta efter den försvunna sheltin Patric.

Patric försvann ifrån Hällesåker den 19-20 juni, och har synts i området kring Snipen, Fagered, Lindome och Långås fram tills idag, den 22:e. Säg till alla som bor i området att hålla utkik efter en nästan svart mini-collie. Han bor vanligtvis i Balltorp. Han är i dagsläget mycket skygg. Om det är någon som sett något, ring 0703-063187.


Jag och Stella ska ge oss ut och leta tillsammans med de andra nu, förhoppningsvis är han redan hemma. Annars får Ella följa med när hon kommer för att bo hos oss ikväll. Det ska bli mycket, mycket spännande att ha ett litet monster till hos oss i veckan, och känner jag Ella rätt kan det bli en ganska fartfylld vecka - Stella kommer inte att få en lugn stund.

Nu ska vi ut och leta.

3 kommentarer:

Laban sa...

Men lille hund.

Stack han på midsommar? Ville inte fira med de andra?

Jag hoppas att han kommer tillbaka så snart som möjligt.

Själv har jag hittat en hund en gång. Mycket snäll sådan. Och jag ringde till polisen, och precis innan hade hundens matte ringt dit så polisen parade ihop hundfinnaren med matte, och så kom hunden till rätta. Som den skällde i hallen när matte kom och plingade på. :-)

Laban sa...

Hunden har fått medalj.

Inget som min katt sett röken av än. Men det måste grejas.

Tills vidare får hon nöja sig med det nya diamanthalsbandet och att hon ska bli mamma.

Laban sa...

Har hunden kommit till rätta?